به گزارش زیرنویس، سیدعلی ترابی روز چهارشنبه اظهار کرد: یک تیم ۳۰ نفر تخصصی از امداد و نجات تهران، در ششمین روز عملیات، جستجوی کوهنوردان مفقود شده در کوهستان «رندوله» این شهرستان را با دستگاه های پیشرفته شروع کردند و موفق شدند پیکر ۳ نفر از این کوهنوردان را پیدا کنند. وی اضافه کرد: محدوده […]

به گزارش زیرنویس، سیدعلی ترابی روز چهارشنبه اظهار کرد: یک تیم ۳۰ نفر تخصصی از امداد و نجات تهران، در ششمین روز عملیات، جستجوی کوهنوردان مفقود شده در کوهستان «رندوله» این شهرستان را با دستگاه های پیشرفته شروع کردند و موفق شدند پیکر ۳ نفر از این کوهنوردان را پیدا کنند.

وی اضافه کرد: محدوده بستر ریزش بهمنی که باعث مفقود شدن این کوهنوردان شده بیش از یک هزار مترمربع است که ارتفاع برف در برخی نقاط آن در حدود ۱۰ متر بوده و همین امر کار جستجو را تا حدودی مشکل کرده است.

فرماندار اشنویه با اشاره به اینکه کار جستجو توسط تیم های کوهنوردی و مردم محلی همچنان ادامه دارد، افزود: افزایش دما طی چند روز اخیر در این منطقه احتمال ریزش بهمن دوباره را بیشتر کرده است و تیم های حاضر در منطقه باید با احتیاط کار جستجو را انجام دهند.

ترابی ابراز امیدواری کرد با مساعد شدن شرایط جوی در این منطقه و استفاده از تمام امکانات و تجهیزات برای یافتن پیکر کوهنوردان مفقود شده در کوهستان «رندوله» این شهرستان، زمینه پیدا شدن پیکر کوهنورد دیگر هم وجود دارد.

وی از همراهی و همکاری تیم های کوهنوردی شهرستان های مختلف آذربایجان‌غربی و مردم اشنویه به ویژه اهالی روستاهای «زمی» و «آلکاوی» در طی چند روز عملیات جستجوی کوهنوردان مفقود شده در کوهستان «رندوله» این شهرستان قدردانی کرد.

روز جمعه هفته گذشته ۵ کوهنورد در ارتفاعات کوه «رندوله» اشنویه در بهمن گرفتار و مفقود شدند که تیم‌های جستجو توانستند ۳ نفر را پیدا کنند.

منطقه کوهستانی «رندوله» و «بابوله» در پنج کیلومتری غرب شهر اشنویه و نزدیکی مرز ایران با اقلیم کردستان عراق واقع شده است.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

منبع خبر: رکنـا