کدام کشتی‌گیر ۸ بار دیوید تیلور آمریکایی را برده است؟
کدام کشتی‌گیر ۸ بار دیوید تیلور آمریکایی را برده است؟

مصاف حسن یزدانی و دیوید تیلور در وزن ۸۶ کیلوگرم همچنان با اختلاف، به سود کشتی‌گیر آمریکایی است، اما شاید جالب باشد که بدانید تیلور به یک حریف هموطن هشت بار باخته و تنها یک بار به برد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، دیوید تیلور کشتی‌گیر بسیار خوبی است و چند سالی است که در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد حرف اول را در جهان می‌زند. او تاکنون پنج بار با حسن یزدانی کشتی گرفته است، از جام جهانی کرمانشاه تا مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد که سهمش از این مصاف بزرگ و تماشایی، چهار برد و تنها یک شکست بوده است.

تیلور در جام جهانی کرمانشاه، مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست، المپیک ۲۰۲۰ توکیو و مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد حسن یزدانی را شکست داده و تنها در فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو مقابل حریف ایرانی‌اش شکست خورده است.

این کشتی‌گیر اما مقابل یک حریف هموطنش، کاملاً بدسابقه است. شاید خیلی‌ها در مورد کایل دِیک قهرمان وزن ۷۴ کیلوگرم جهان بدانند که او سه قهرمان نامدار کشتی آمریکا را با شکست، مجبور به تغییر وزن کرده است، اما شاید ندانند این کشتی‌گیر، هشت بار در رده‌های سنی و در مسابقات مختلف، موفق به شکست دیوید تیلور شده است.

تیلور و دِیک تا امروز در وزن‌های مختلف ۹ بار با هم رو در رو شده‌اند که سهم کایل دیک، هشت برد و سهم تیلور یک پیروزی بوده است. تیلور در هشت مبارزه در شرایطی به دیک باخته که مشخصاً قد بلندتری نسبت به او دارد.

دِیک علاوه بر دیوید تیلور، پیش از این موفق به شکست جردن باروز و جی‌دن کاکس آمریکایی شده است که هر دو کشتی‌گیر هم تغییر وزن داده‌اند، باروز که چند سالی در ۷۹ کیلوگرم نفر اول جهان بود و کاکس هم تا پیش از ظهور ستاره‌ای به نام کامران قاسم‌پور، نفر اول ۹۲ کیلوگرم جهان به شمار می‌آمد.

در واقع دِیک قهرمانان صاحب‌نامی چون باروز، تیلور و کاکس که هر کدام سرآمد اوزان خود در جهان بوده‌اند را از پیش رو برداشته است.

منبع :تسنیم