به گزارش زیرنویس به نقل از پایگاه خبری المسیره، سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره حمله شامگاهی به یک کشتی تجاری در خلیج عدن اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش یمن در عملیاتی کشتی آمریکایی «جینکو پیکاردی» (Genco Picardy) را که عازم بنادر فلسطین اشغالی بود در خلیج عدن هدف قرار داد. وی گفت: […]

به گزارش زیرنویس به نقل از پایگاه خبری المسیره، سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره حمله شامگاهی به یک کشتی تجاری در خلیج عدن اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش یمن در عملیاتی کشتی آمریکایی «جینکو پیکاردی» (Genco Picardy) را که عازم بنادر فلسطین اشغالی بود در خلیج عدن هدف قرار داد.

وی گفت: هدف‌گیری این کشتی با تعدادی موشک مناسب دریایی و اصابت مستقیم انجام شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین خاطرنشان کرد: ما به اجرای تصمیم خود برای جلوگیری از حمل و نقل دریایی رژیم اسرائیل و حرکت کشتی‌های مرتبط با آن در دریای سرخ و دریای عرب تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه ادامه خواهیم داد.

وی همچنین تاکید کرد: ما به اتخاذ تمامی اقدامات دفاعی و تهاجمی در چارچوب حق مشروع دفاع از یمن و ادامه همبستگی عملی با فلسطین ادامه می‌دهیم.

پیش از این، نیروهای مسلح یمن در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به خاک این کشور، یک کشتی تحت مالکیت آمریکا را هدف قرار داده بودند.

ارتش یمن تاکید کرده تا زمان پایان یافتن جنایات جنگی رژیم صهیونیست علیه مردم فلسطین در غزه، به هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

پیش از اعلام صنعاء، سازمان تجارت دریایی انگلیس خبر داده بود گزارشی از بروز یک حادثه در ۶۰ مایل دریایی در جنوب‌شرقی استان عدن یمن دریافت کرده است.

این نهاد گفته بود یک ناخدا گزارش داده پهپادی کشتی را هدف قرار داده و داخل کشتی آتش‌سوزی رخ داده اما سپس خاموش شده است.

گفته شده بود که این کشتی حامل پرچم جزایر مارشال بوده است.

یحیی سریع همچنین تاکید کرد نیروهای یمنی «در هدف قرار دادن تمام منابع تهدید در آب‌های منطقه برای دفاع از مردم یمن و ادامه حمایت از مردم فلسطین تردید نخواهند کرد».

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تأیید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند و تنها کشور عربی که حاضر به عضویت در آن شد، بحرین بود.

منبع: مـهر