امیرمسعود عابدین: مدیر اجرایی و موسس بی وای دی، این اعلامیه سرمایه‌گذاری را در اوایل هفته اعلام کرد اما نتوانست چارچوب زمانی را برای آن مشخص کند و جزئیات زیادی را ارائه نکرد. یکی از سیستم‌هایی که بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان در حال توسعه آن است، سیستم رانندگی نیمه خودران است که به […]

امیرمسعود عابدین: مدیر اجرایی و موسس بی وای دی، این اعلامیه سرمایه‌گذاری را در اوایل هفته اعلام کرد اما نتوانست چارچوب زمانی را برای آن مشخص کند و جزئیات زیادی را ارائه نکرد. یکی از سیستم‌هایی که بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان در حال توسعه آن است، سیستم رانندگی نیمه خودران است که به رانندگان اجازه می‌دهد تا در شرایط خاص دست‌های خود را از روی فرمان و پاها را از روی پدال‌ها بردارند!

بیشتر بخوانید:

خودروساز چینی دو برابر زیان انباشته خودروسازان ایرانی خرج خودروهای هوشمند می‌کند

بلومبرگ گزارش می‌دهد که این سیستم در خودروهایی با قیمت بیش از ۴۲ هزار دلار نصب می‌شوند و از رانندگان می‌خواهد که هر ۱۵ ثانیه فرمان را لمس کنند. این سیستم در مدل‌های ارزان‌تر BYD می‌تواند به عنوان یک آپشن سفارشی عرضه شود. سیستم رانندگی نیمه خودران قبلاً روی دنزا N۷ برقی نصب و به زودی به مدل‌های لوکس یانگ وانگ این برند نیز اضافه خواهد شد.

تعدادی فناوری جالب دیگر توسط بی وای دی در حال توسعه است. به عنوان مثال، یانگ وانگ U۸ با یک پهپاد با کیس بدنه خود در دسترس خواهد بود، در حالی که فرمان خودرو نیز طوری طراحی شده تا بتواند از ستون فرمان جدا شود و برای بازی استفاده شود. علاوه بر این، BYD در حال کار بر روی افزودن فناوری حسگر حرکتی چاپ کف دست است که به رانندگان اجازه می‌دهد تا درهای خودرو را به سادگی با تکان دادن به سمت آنها باز کنند.

خودروساز چینی دو برابر زیان انباشته خودروسازان ایرانی خرج خودروهای هوشمند می‌کند

سرمایه‌گذاری BYD در فناوری‌های خودروهای هوشمند همزمان با سرمایه‌گذاری گسترده این شرکت در ساخت کشتی‌های باری خود انجام می‌شود. هفته گذشته، این خودروساز اولین کشتی باری خود را تحویل گرفت که قادر به حمل ۷۰۰۰ وسیله نقلیه در یک زمان است. این شرکت طی دو سال آینده ۷ کشتی باری دیگر را نیز تحویل خواهد گرفت.

پیشرفت و توسعه برخی خودروسازان چینی مانند بی وای دی، نیو، اکس پنگ، چانگان و جیلی و… به حدی زیاد است که می‌توان آن را تهدیدی برای سایر خودروسازان مهم جهان تلقی کرد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در زیرنویس مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین