تنها ۲ دقیقه برای زنده‌ماندن در این حادثه وقت دارید
تنها ۲ دقیقه برای زنده‌ماندن در این حادثه وقت دارید

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، آیا می‌دانید چکار کنیم تا از خودروی در حال غرق نجات پیدا کنیم؟ کلا دو دقیقه طول می‌کشد تا خود را نجات داده و زنده بمانیم. البته بسته به نوع وسیله نقلیه ممکن است این رقم تغییر کند ولی از ۳۰ تا ۱۲۰ ثانیه طلایی فرصت […]

از ماشین در حال غرق چگونه فرار کنیم؟

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، آیا می‌دانید چکار کنیم تا از خودروی در حال غرق نجات پیدا کنیم؟ کلا دو دقیقه طول می‌کشد تا خود را نجات داده و زنده بمانیم. البته بسته به نوع وسیله نقلیه ممکن است این رقم تغییر کند ولی از ۳۰ تا ۱۲۰ ثانیه طلایی فرصت زنده ماندن دارید.

به همین خاطر مهم است که بدانید دقیقا چکار باید کرد؟

وقتی از ارتفاع افتاده و در حال غرق شدن هستید ابتدا باید دستهای خود را مانند ساعت ۹:۱۵ دقیقه روی فرمان نگه دارید.

به این ترتیب مانع از برخورد کیسه هوا به صورت خود می‌شوید.

مورد بعد آرامش خود را حفظ کنید که بسیار مهم است.

قبل از اینکه آب محفظه سرنشین را فراگیرد باید کمربند ایمنی را بازکرده و به بقیه سرنشینان هم همین را بگویید تا انجام دهند.

سپس اگر بچه در خودرو هست، آنها را به صندلی جلو بیاورید. آب از بیرون فشار شدید می‌آورد و در باز نمی‌شود و اگر توانستید فقط آب بیشتری را ناگهان وارد اتاق می‌کنید و سرعت غرق شدن افزایش می‌یابد.

ممکن است بالابر برقی کار نکند و شیشه را با جسم تیز یا لگد بشکنید. سعی نکنید شیشه جلو را بشکنید که بسیار محکمتر است بلکه شیشه کناری راحت‌تر می‌شکند.

بعد از شکستن قبل از اینکه آب کامل اتاق را فراگیرد، بیرون بجهید.

بچه‌ها در اولویت هستند و اول آنها را به بیرون بفرستید اما بچه بزرگتر را اول به بیرون بفرستید تا بتواند بچه کوچکتر را نجات دهد.

اگر شیشه شکسته نشد و چاره نداشتید، در را باز کنید. اگر توانستید قبلش لباس‌ها و کفش‌ها را از خود جدا کنید که مانع شنا کردن شما نشوند.

به دنبال حباب‌هایی که به سطح آب می‌روند شنا کنید تا سرگردان نشده و نجات یابید.

 

منبع: اطلاعات انلاین