در سال ۲۰۲۲، ثروت خانوار‌های جهان به ۴۵۴ هزار میلیارد دلار رسید که نیمی از آن در اختیار میلیونرها بود. اما ثروتمندترین افراد جهان در کجا زندگی می‌کنند؟ اینفوگرافیک زیر بر اساس گزارش جامع ثروت جهانی ۲۰۲۳ شرکت‌های UBS و Credit Suisse، جمعیت میلیونر‌های جهان را به تفکیک کشور‌ها به تصویر کشیده‌است. UBS افراد میلیونر […]

در سال ۲۰۲۲، ثروت خانوار‌های جهان به ۴۵۴ هزار میلیارد دلار رسید که نیمی از آن در اختیار میلیونرها بود. اما ثروتمندترین افراد جهان در کجا زندگی می‌کنند؟ اینفوگرافیک زیر بر اساس گزارش جامع ثروت جهانی ۲۰۲۳ شرکت‌های UBS و Credit Suisse، جمعیت میلیونر‌های جهان را به تفکیک کشور‌ها به تصویر کشیده‌است.

UBS افراد میلیونر را افرادی تعریف می‌کند که مجموع ثروت آن‌ها برابر یا بیشتر از ۱ میلیون دلار باشد.

میلیونرها

تا سال ۲۰۲۲، جهان تقریباً ۶۰ میلیون میلیونر داشته است که ۴۲٪ آن‌ها در آمریکای شمالی ساکن هستند.

کشور‌ها به ترتیب تعداد میلیونرها:

آمریکا میزبان تقریباً ۲۳ میلیون میلیونر است که ۴۰٪ کل جمعیت میلیونر‌های جهان را تشکیل می‌دهند. ۶ شهر آمریکایی در فهرست میزبانان ثروتمندترین افراد جهان قرار دارند که نیویورک سیتی با ۳۴۰،۰۰۰ میلیونر در صدر آن قرار دارد.

جالب اینجاست که این مقدار در واقع کمتر از ۲۴ میلیون میلیونر آمریکایی در سال ۲۰۲۱ است، زیرا میانگین ثروت در این دسته به دلیل کاهش ارزش دارایی‌های مالی کاهش یافته است.

میلیونرها

چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، در جایگاه دوم میزبانی ۶ میلیون میلیونر است که حدود ۱۰٪ کل جمعیت میلیونر‌ها را تشکیل می‌دهند. تعداد افراد چینی با بیش از ۱ میلیون دلار ثروت، به ویژه در قطب‌های اقتصادی مثل هانگژو و شنژن، از سال ۲۰۱۲ به سرعت افزایش یافته است.

در رتبه‌های سوم و چهارم، فرانسه و ژاپن تقریباً ۲.۸ میلیون میلیونر را در خود‌ای داده اند، همانطور که آلمان و انگلیس که در میان شش کشور برتر قرار دارند هر کدام میزبان ۲.۶ میلیون میلیونر هستند.

به جز هند در رتبه ۱۴ و برزیل که در رتبه‌بندی کشور‌های میزبان میلیونر‌ها قرار ندارد، ۱۰ کشور برتر از نظر بیشترین تعداد میلیونرها، ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان هستند، اما برزیل بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ جمعیت میلیونر‌های خود را ۱۲۲،۰۰۰ نفر افزایش داده است.

میلیونرها

 

 

با این حال، UBS بین انواع مختلف میلیونر‌ها تمایز قائل می‌شود.

از آخرین دسته افراد دارای بیش از ۱۰ میلیون دلار ثروت، ۲.۵ میلیون نفر دارایی‌هایی در محدوده ۱۰ تا ۵۰ میلیون دلار دارند، که ۲۴۳،۰۰۰ فرد با ثروت بسیار بالا یعنی بیش از ۵۰ میلیون دلار در این میان باقی می‌مانند. این گروه با ثروت بسیار بالا از سال ۲۰۰۸، چهار برابر شده است.

UBS معتقد است تا سال ۲۰۲۷، جهان بیش از ۸۵ میلیون میلیونر خواهد داشت. این تعداد، ۲۶ میلیون نفر بیشتر از امروز و ۷۱ میلیون نفر بیشتر از سال ۲۰۰۰ است.

میلیونرها

منبع خبر: رکنـا