به گزارش زیرنویس، ‌صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور با اشاره به کاهش دما در سواحل خزر اظهار داشت: از اواخر وقت امروز همچنین روز آینده در شرق فارس، هرمزگان ، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان، بارندگی، وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما داریم. وی ادامه داد: روزهای شنبه و […]

به گزارش زیرنویس، ‌صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور با اشاره به کاهش دما در سواحل خزر اظهار داشت: از اواخر وقت امروز همچنین روز آینده در شرق فارس، هرمزگان ، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان، بارندگی، وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما داریم.

وی ادامه داد: روزهای شنبه و یکشنبه پیشِ رو جوی آرام در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود اما روز دوشنبه دوم بهمن، با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور در برخی مناطق غرب و شمال غرب همچنین استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده داریم.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: از فردا تا دوم بهمن افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: از شنبه‌ ۳۰ دی تا دوشنبه دوم بهمن، به دلیل وزش باد به نسبت شدید و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان همچنین در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان‌، خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به تورها و قفس‌های صیادی، اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب به شناورهای سبک، احتمال خسارت به تاسیسات ساحل و فراساحل و احتمال اختلال در فعالیت سکوهای نفتی وجود دارد.

وی اضافه کرد: توصیه می‌شود منع شنا و غواصی، منع فعالیت‌های شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل و سکوهای نفتی، در دستور کار باشد.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۵ و ۴ درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۲ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی اظهار داشت: روز آینده در ۱۸ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود که شامل ارومیه، اراک، اصفهان، بجنورد، بیرجند ، تبریز، زاهدان، زنجان، سنندج ، شهرکرد، قم، شیراز، قزوین، کرمان، مشهد، کرمانشاه، همدان و یاسوج است.

منبع خبر: رکنـا