آلفابت که شرکت مادر گوگل است، در ژانویه سال ۲۰۲۳ اعلام کرد قصد دارد ۱۲ هزار شغل معادل شش درصد از نیروی کار جهانی خود را تعدیل کند. حالا براساس گزارشات منتشر شده، مدیرعامل گوگل در نامه‌ای به کارمندان نوشته است: «ما اهداف بلندپروازانه‌ای داریم و در سال جاری روی اولویت‌های بزرگ خود سرمایه گذاری […]

- گوگل در سال جدید کارمندان بیشتری را اخراج خواهد کرد 

آلفابت که شرکت مادر گوگل است، در ژانویه سال ۲۰۲۳ اعلام کرد قصد دارد ۱۲ هزار شغل معادل شش درصد از نیروی کار جهانی خود را تعدیل کند.

حالا براساس گزارشات منتشر شده، مدیرعامل گوگل در نامه‌ای به کارمندان نوشته است:

«ما اهداف بلندپروازانه‌ای داریم و در سال جاری روی اولویت‌های بزرگ خود سرمایه گذاری خواهیم کرد. واقعیت این است که برای ایجاد ظرفیت موردنیاز این سرمایه‌گذاری، باید انتخاب‌های سختی داشته باشیم.»

تاکنون، «انتخاب‌های سختی» که پیچای به آن اشاره کرده شامل اخراج کارمندان و سازماندهی مجدد تیم‌های سخت‌افزار، فروش تبلیغات، جستجو، خرید، نقشه‌ها، سیاست‌ها، مهندسی هسته و یوتیوب بوده است.

«این اخراج‌ها در مقیاس سال گذشته نیستند و تمام تیم‌ها را تحت تأثیر قرار نخواهند داد. اما می‌دانم که دیدن خروج همکاران و تیم‌ها بسیار دشوار است.»

پیچای در ادامه می‌گوید که اخراج‌های سال جاری به‌دلیل «حذف لایه‌ها برای ساده‌سازی عملیات‌ها و افزایش سرعت برخی نقاط» انجام‌ شده است و تأیید کرد که در آینده نقش‌های بیشتری از ساختار گوگل حذف خواهند شد.

گوگل در هفته گذشته، اعلام کرده بود که صدها هزار کارمند را در واحدهای دستیار صوتی، تیم‌های سخت افزاری مسئول پیکسل، نِست و فیت بیت و همچنین تیم واقعیت افزوده، اخراج خواهد کرد.

در طول سال ۲۰۲۳ شرکت‌های زیادی تلاش کردند تا کارمندان خود را کاهش بدهند و گوگل که از سال گذشته تاکنون تمرکز زیادی روی هوش مصنوعی کرده نیز یکی از آن‌ها بوده است. در سال ۲۰۲۴ نیز به‌نظر می‌رسد این مشکلات پایان نیافته باشد، زیرا گوگل سال جدید را نیز با تعدیل نیرو آغاز کرده است. البته شرکت‌های بزرگ دیگری نیز با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند، به‌عنوان مثال اخیراً گفته شد که اپل در حال تعطیل‌کردن یک تیم ۱۲۱ نفره است که روی سیری و هوش مصنوعی کار می‌کنند.

۲۲۳۲۲۳

منبع: خبـرآنلاین