به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، «ایهود باراک»، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سخنانی با درخواست برای کناره گیری نتانیاهو از مقام نخست وزیر تاکید کرد که «قبل از اینکه دیر شود، اسراییل به انتخابات زودهنگام نیاز دارد.» به گفته باراک، حماس شکست نخورده است و با وجود دستاوردهای ارتش، احتمال بازگرداندن گروگان‌ها […]

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، «ایهود باراک»، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سخنانی با درخواست برای کناره گیری نتانیاهو از مقام نخست وزیر تاکید کرد که «قبل از اینکه دیر شود، اسراییل به انتخابات زودهنگام نیاز دارد.»

به گفته باراک، حماس شکست نخورده است و با وجود دستاوردهای ارتش، احتمال بازگرداندن گروگان‌ها در حال کاهش است.

همچنین عضو کابینه جنگ به غیرممکن بودن بازگرداندن اسرای اسرائیلی از طریق نظامی اعتراف کرد.

«گادی آیزنکوت»، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که بازگرداندن زنده اسرای اسرائیلی از غزه بدون دست‌یابی به توافق مبادله اسرا غیرممکن است و هر کس غیر از این را بگوید، دروغ گفته است.

منابع عبری زبان اعلام کردند خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه بار دیگر در شهر تل آویو دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات کنندگان ضمن بستن خیابان ایالون در شهر تل آویو، خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با حماس و بازگشت فرزندانشان شدند.

پیش از این، «ایهود لاوی»، نایب رئیس سابق سازمان موساد تاکید کرده بود که فشارهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه به توافق منجر نخواهد شد بلکه تنها موجب کشته شدن اسرای اسرائیلی در غزه خواهد شد.

همچنین به تازگی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از اختلافات عمیق و جدی بین اعضای کابینه جنگ این رژیم بر سر قضیه اسرای اسرائیلی در غزه پرده برداشته است. این شبکه تاکید کرد که بنی گانتز و گادی آیزنکوت از حزب اردوگاه دولت معتقدند دولت تلاش جدی و کافی برای بازگرداندن اسرا از غزه نمی‌کند.

گانتز و آیزنکوت می‌گویند اولویت بازگرداندن زنده اسرا است. منبع مذکور اشاره کرد که در طرف مقابل، نتانیاهو و گالانت – وزیر جنگ – با هرگونه طرحی که منجر به توقف عملیات نظامی در غزه شود، مخالف هستند.

منبع: مـهر