به گزارش زیرنویس، خبرگزاری «آپا آز» به نقل از «پاکستان آبزِرور» خبر داد که دولت پاکستان تصمیم گرفت روابط کامل دیپلماتیک با ایران را به حالت عادی بازگرداند. بر اساس اعلام این رسانه، دولت پاکستان تصمیم گرفته است تا روابط کامل دیپلماتیک با ایران را به حالت عادی بازگرداند. همچنین پس از برگزاری نشست ویژه […]

به گزارش زیرنویس، خبرگزاری «آپا آز» به نقل از «پاکستان آبزِرور» خبر داد که دولت پاکستان تصمیم گرفت روابط کامل دیپلماتیک با ایران را به حالت عادی بازگرداند.

بر اساس اعلام این رسانه، دولت پاکستان تصمیم گرفته است تا روابط کامل دیپلماتیک با ایران را به حالت عادی بازگرداند.

همچنین پس از برگزاری نشست ویژه امروز کمیته امنیت ملی پاکستان، تصمیم بر آن شد تا طرفین سفیران خود را به محل ماموریت شان بازگردانند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که انوار کاکار نخست وزیر موقت پاکستان در پی تنش های کوتاه و موقت اخیر، نشست ویژه امروز کمیته امنیت ملی پاکستان را ریاست کرده و تصمیماتی را در این خصوص اتخاذ کرد.

عناصر تروریستی گروهک جیش الظلم ۲۴ آذرماه با حمله به یک پاسگاه مرزی ایران در شهرستان راسکِ استان سیستان و بلوچستان ۱۱ مرزبان نیروی انتظامی را به شهادت رساندند و ۶ نفر دیگر نیز مجروح کردند.

افزون بر این، عناصر این گروهک تروریستی ۲۰ دیماه با حمله به یک پاسگاه انتظامی در شهرستان راسک یک مامور نیروی انتظامی را به شهادت رساندند. گروه جیش الظلم با انتشار بیانیه‌ای مسؤولیت این حمله تروریستی را به عهده گرفت.

به تلافی این جنایت ها، مقرهای گروهک تروریستی جیش الظلم در پاکستان توسط ایران و در ساعات پایانی روز سه‌شنبه ۱۶ ژانویه هدف قرار گرفت؛ اقدامی قاطع که البته اعتراض مقامات اسلام‌آباد را در پی داشت.

از سوی دیگر پاکستان دیروز پنجشنبه به روستایی نزدیک منطقه سراوان در استان سیستان و بلوچستان ایران حمله کرد؛ اقدامی که باعث محکومیت اسلام آباد از سوی تهران شد. همچنین، ایران از مقامات اسلام‌ آباد خواست تا در این باره توصیح دهند.

با کاهش تنش‌ ها میان دو کشور، جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان امروز جمعه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفتگوی تلفنی داشت.

وزیر خارجه پاکستان در این گفتگوی تلفنی به همتای ایرانی خود بر ضرورت احیای روابط دیپلماتیک بین دو کشور همسایه تاکید کرد.

در ادامه این رایزنی تلفنی، جلیل عباس جیلانی در گفتگو با همتای ایرانی خود بر لزوم همکاری بیشتر میان تهران و اسلام آباد در زمینه مسائل امنیتی تاکید کرد.

منبع: مـهر