جام ملت های آسیا| صعود ایران با برد نه چندان دلچسب مقابل هنگ کنگ
جام ملت های آسیا| صعود ایران با برد نه چندان دلچسب مقابل هنگ کنگ

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا از گروه C به مصاف هنگ کنگ رفت که نیمه اول این بازی با برتری یک بر صفر تیم ملی به پایان رسید. تیم ملی ایران با این برد ۶ امتیازی شد و در صدر گروه C ایستاد […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا از گروه C به مصاف هنگ کنگ رفت که نیمه اول این بازی با برتری یک بر صفر تیم ملی به پایان رسید.

تیم ملی ایران با این برد ۶ امتیازی شد و در صدر گروه C ایستاد و جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را کسب کرد.

در این بازی تیم ملی عملکرد چندان خوبی نداشت و شاگردان قلعه نویی فوتبال خوبی ارائه نکرد.

داور: حنا حطاب (سوریه)

کمک‌ها: علی احمد – محمد کزاز (سوریه)

داوران VAR: هیرویوکی کیمورا (ژاپن) – کیت یاتسویچ (استرالیا)

کارت زرد: چون مینگ و نونیز از هنگ کنگ 

کارت قرمز:

گل: مهدی قائدی (۲۴)

ترکیب ایران

علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، سیدمجید حسینی (۶۵- سعید عزت اللهی)، محمدحسین کنعانی زادگان، رامین رضاییان، سامان قدوس، روزبه چشمی، مهدی قائدی (۶۵-محمد محبی)، مهدی طارمی (۷۷-امید ابراهیمی)، علیرضا جهانبخش (۸۱-احسان حاج صفی) و شهریار مغانلو (۶۵-کریم انصاری فرد)

سرمربی: امیر قلعه نویی

ترکیب هنگ کنگ

یاپ هونگ فای، اولیور بنجامین، لی‌لِی نونز، وو چون مینگ (۹۰-چانگ هی)، تان چون لوک، متیو اور (۷۳-اودبولوزور)، اورتون کامارگو، فیلیپ، چان شینیچی (۹۰-مکس چون)، یوتزی نام و سون مینگ هیم (۷۳-پریرا)

سرمربی: یورن اندرسن

لحظات حساس:

دقیقه ۱+۹۰: دقیقه ۱+۹۰ بیرانوند با خروج از محوطه جریمه توپ خطرناک هنگ کنگ را به کمک دست دور کرد!

دقیقه ۸۶: توپ ارسالی حاج صفی پس از برخورد به مدافع حریف می رفت که با ضربه سر انصاری فرد تبدیل به گل دوم شود اما مهاجم تیم ملی موفق به زدن توپ نشد تا یک کرنر عاید تیم کشورمان شود.

دقیقه ۸۳: پاس خوب خوب قدوس در محوطه جریمه هنگ کنگ به رضاییان رسید اما ضربه بی دقت این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۸: اودبولوزور بازیکن ۱۹ ساله در محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد اما شوت کم جان این بازیکن پس از برخورد به مدافعان تیم کشورمان برگشت داده شد.

دقیقه ۷۲: تیم ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی نزدیک به محوطه جریمه هنگ کنگ شد که ضربه دیدنی رضاییان را دروازه‌بان حریف با واکنش دیدنی مهار کرد.

دقیقه ۷۰: از ابتدای نیمه دوم تا این دقیقه بازی بدون موقعیتی خاص و تهدید دروازه‌ها در جریان است. در این دقایق بازی پراشتباه ملی پوشان کشورمان حتی مورد انتقاد امیر قلعه نویی قرار گرفت و او با چهره‌ای درهم روی نیمکت بازی را دنبال می‌کند.


پایان نیمه اول

دقیقه ۱ + ۴۵ : شوت محکم و کات دار قائدی را دروازه‌بان حریف دفع کرد اما توپ ریباند روی پای قدوس جفت و جور نشد و با وجود تلاش طارمی به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰: دفع سراسیمه میلاد محمدی در محوطه جریمه تیم ملی می‌رفت که تبدیل به یک گل به خودی شود اما بیرانوند روی خط دروازه توپ را برگشت داد. در ادامه توپ سرگردان در محوطه جریمه خودی به بازیکن هنگ کنگ رسید اما شوت کم جان او در نهایت در دستان بیرانوند آرام گرفت.

دقیقه ۳۸: ضربه سر بی دقت طارمی روی ارسال رامین رضاییان، با اختلاف از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.

دقیقه ۳۷: شوت جهانبخش از پشت محوطه جریمه هنگ کنگ را دروازه‌بان این تیم در دو ضرب مهار کرد.

دقیقه ۳۵: توپ خطرناک در محوطه جریمه ایران پس از یک رفت و برگشت در پشت محوطه جریمه به بازیکن هنگ کنگ رسید اما شوت بی دقت این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه ۲۷: با حمله گروهی ایران روی دروازه هنگ گنگ، رامین رضاییان در محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد اما ضربه او تحت فشار مدافع حریف با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴: (شرح گلپاس خوب میلاد محمدی در محوطه جریمه هنگ کنگ به قائدی رسید و این بازیکن پس از یک کنترل خوب، توپ را با ضربه‌ای فنی و زمینی، از بین پاهای مدافع حریف و دور از دستان دروازه بان به تور دروازه رساند. (گل را اینجا ببینید)

دقیقه ۲۲: ارسال بی نقص رامین رضایین روی تیرو دوم با ضربه سر شیرجه‌ای مغانلو همراه شد اما توپ پس از لمس تیرک به بیرون رفت.

دقیقه ۱۹: شوت روزبه چشمی از پشت محوطه هنگ کنگ، فضای بالای دروازه این تیم را شکافت.

دقیقه ۱۷: پاس عرضی چشمی پس از برخورد به پشت بازیکن هنگ کنگ، در محوطه جریمه ایران به اورتون رسید و این بازیکن پس از دریبل بیرانوند و مدافعان تیم ملی، توپ را به بالای دروازه زد.

دقیقه ۱۵: ارسال خطرناک سامان قدوس در‌محوطه جریمه هنگ کنگ، روی سقف دروازه حریف فرود آمد.

 دقیقه ۱۱ :شوت متیو اور از پشت محوطه جریمه ایران را بیرانوند درازکش جمع کرد.

دقیقه ۱۰: بازی تا دقیقه ۱۰ بدون ایجاد موقعیت روی دروازه‌ها در جریان است. در ادامه پاس رو به عقب طارمی باعث ایجاد خطر روی دروازه خودی شد اما بیرانوند با ضربه سر توپ را از محوطه جریمه دور کرد.

پایان پیام/


منبع: فارس