به گفته تروی هانت، متخصص امنیت، بیش از ۷۱ میلیون آدرس ایمیل و ۱۰۰ میلیون رمز عبور فاش شده‌اند که اتفاقی قابل توجه محسوب می‌شود. هانت مسئول وبسایت مهمی است به نام Have I Been Pwned (HIBP) که با وارد کردن ایمیل خود در آن می‌توانید متوجه شوید که آیا ایمیل شما و تمام حساب‌هایی […]

- لو رفتن ۱۰۰ میلیون رمز عبور / پسورد خود را عوض کنید

به گفته تروی هانت، متخصص امنیت، بیش از ۷۱ میلیون آدرس ایمیل و ۱۰۰ میلیون رمز عبور فاش شده‌اند که اتفاقی قابل توجه محسوب می‌شود.

هانت مسئول وبسایت مهمی است به نام Have I Been Pwned (HIBP) که با وارد کردن ایمیل خود در آن می‌توانید متوجه شوید که آیا ایمیل شما و تمام حساب‌هایی که با آن ساخته‌اید، دچار نشت اطلاعاتی شده‌اند یا خیر.

بیشتر بخوانید:

هانت در وبلاگ خود نوشت: «حدود ۳۵ درصد از آدرس‌های ایمیلی که در مجموعه داده‌های HIBP دیده شده‌اند، جدید هستند. به نظر می‌رسد که این نشت اطلاعات مهم، همچنان در حال انجام است.»

هانت می‌گوید: «بسیاری از داده‌ها از طریق بدافزارهای نصب شده روی گوشی‌ها جمع آوری می‌شوند؛ خصوصاً برنامه‌هایی که به محض ورود، اطلاعات شخصی افراد را ضبط می‌کنند.»

اعتقاد بر این است که اطلاعات جدید از سایت illicit.services جمع‌آوری شده‌اند. این سایت که اکنون از بین رفته است، به افراد سودجو اجازه می‌داد تا داده‌ها را بر اساس نام یا آدرس ایمیل اشخاص ثبت نام شده، جست‌وجو کنند.

هانت هنگام جست‌وجو در میان داده‌های به خطر افتاده‌اش رمز عبوری را پیدا کرد که تا سال ۲۰۱۱ از آن استفاده می‌کرد. به گفته‌ی او، این نشت اطلاعات، بسیار بزرگ است و آن‌ها حتی به اطلاعات قدیمی میلیون‌ها نفر دسترسی دارند.

هانت پیشنهاد می‌کند که رمز ایمیل و تمام حساب‌های کاربری خود را تغییر دهید و رمزهایی با ترکیب عدد، حروف بزرگ و کوچک و علائم مختلف انتخاب کنید و برای امنیت بیشتر، سراغ فعال‌سازی سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای برای اکانت‌های خود بروید.

منبع: خبـرآنلاین