به گزارش زیرنویس، آمریکا در تجاوز نظامی جدید به یمن مدعی حمله پیش دستانه به سه سکوی موشکی ضد کشتی آماده پرتاب صنعا به سمت اهدافی در جنوب دریای سرخ شد. بر پایه این گزارش، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در حساب ویژه خود در شبکه ایکس مدعی شد که سه سکوی موشکی را که در […]

به گزارش زیرنویس، آمریکا در تجاوز نظامی جدید به یمن مدعی حمله پیش دستانه به سه سکوی موشکی ضد کشتی آماده پرتاب صنعا به سمت اهدافی در جنوب دریای سرخ شد.

بر پایه این گزارش، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در حساب ویژه خود در شبکه ایکس مدعی شد که سه سکوی موشکی را که در یمن، آماده پرتاب به سمت اهدافی در دریای سرخ بودند، هدف قرار داده و منهدم کرده است.

از سوی دیگر، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در مواضعی با اعلام اینکه تاکنون آمریکا چهار بار پیش دستانه به مواضع موشکی آماده پرتاب یمن حمله کرده، بر ادامه حمایت گسترده از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه تاکید کرد.

در ادامه تجاوزات آمریکا و انگلیس ضد یمن، پایگاه خبری المسیره شب گذشته (جمعه) از ۲ حمله هوایی به منطقه «الجبانه» در شهر الحدیده (غرب یمن) خبر داد.

آمریکا و انگلیس پیش از این نیز در اقدامی مشابه مواضع ارتش یمن را در نقاط مختلفی از این کشور مورد حمله قرار داده بودند که نیروهای مسلح یمن با حمله به شناورهای آمریکایی به این حملات پاسخ دادند.

حملات آمریکا و انگلیس به یمن پس از آن آغاز شد که ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین به کشتی‌های اسرائیلی اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نداد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن، امروز (جمعه)، در مصاحبه با خبرگزاری رویترز تاکید کرد که پاسخ یمن به حملات آمریکا ادامه خواهد داشت.

منبع: مـهر