بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص دیدار تیم‌های فوتبال ایران و هنگ کنگ اظهار داشت: بازی که از ایران برابر هنگ کنگ دیدیم بازی خوبی نبود، چرا که سطح توقع ما از تیم ملی بیشتر از اینها بود. به شخصه بیشتر از سه گل برای بازی هنگ کنگ تصور می کردم ولی […]

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص دیدار تیم‌های فوتبال ایران و هنگ کنگ اظهار داشت: بازی که از ایران برابر هنگ کنگ دیدیم بازی خوبی نبود، چرا که سطح توقع ما از تیم ملی بیشتر از اینها بود. به شخصه بیشتر از سه گل برای بازی هنگ کنگ تصور می کردم ولی از بازی که دیدیم مشخص بود بازیکنان تیم ملی به لحاظ روحی و یا جسمی آماده نبودند، بهتر بگویم بازیکنان بازی خودشان را انجام ندادند.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که هر تیمی در یک تورنمنت یک بازی بد دارد که امیدوارم بازی بد تیم ملی هم در این دوره از جام ملت‌ها بازی با هنگ کنگ بوده باشد. در مجموع کارهای خطوطی تیم ملی روزبه چشمی و میلاد محمدی در دفاع بازی خوبی را داشتند اما کلی که نگاه کنیم خوب نبودیم چرا که بازی سازی از انتهای زمین ایران بد شکل گرفت. هافبک‌ها و مهاجم‌های ما سنگین بودند و سرعت انتقال توپ خوبی را شاهد نبودیم.

۳ امتیاز دیدار هنگ کنگ مهم‌تر از هر چیزی بود

پیشکسوت فوتبال کشورمان با بیان اینکه ۳ امتیاز دیدار با هنگ کنگ از همه چیز مهم‌تر بود عنوان کرد: به نظر من در نیمه دوم شاید بهتر بود قایدی در زمین می‌ماند، چرا که روند بازی به نوعی بود که هنگ کنگ در صدد حمله به سمت دروازه ایران بود به همین دلیل می‌توانستیم در ضد حملات روی سرعت و هوش این بازیکن حساب کنیم. ۳ امتیاز این بازی از همه چیز برای ما مهم‌تر بود که خدا را شکر آن را کسب کردیم و صعود خودمان را به مرحله بعد قطعی کردیم.

در بازی با امارات به مسیر اصلی برمی‌گردیم

مربی اسبق تیم فوتبال استقلال تهران با اشاره به بازی بد تیم ملی در برابر هنگ کنگ گفت: بازی بد ما جام ملت‌ها تمام شد و به شرایط اصلی خود باز می‌گردیم، ولی مربیان تیم ملی به خوبی باید امارات را آنالیز کنند و با بازیکنان به خوبی کار کنند تا بتوانیم در آن بازی هم نتیجه خوبی را کسب کنیم. بازی ایران و امارات روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد و مطمئناً به جریان اصلی مسابقات بر خواهیم گشت.

دلایل «بد» بودن تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ/ امیدواریم دیگر تکرار نشود!

هنگ کنگ خط دفاعی و هافبک ما را پرس کرده بود

وی در خصوص عملکرد بد خط دفاعی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بزرگ‌ترین کاری که تیم ملی هنگ کنگ مقابل ایران انجام این بود که خیلی بازیکنان ما را تحت فشار قرار گذاشت و به خوبی پرس کرد. وقتی تیم هنگ کنگ خط دفاعی و هافبک ما را پرس کرده بود، چاره‌ای جز اینکه ملی پوشان زیر توپ بزنند نمانده بود. زمانی هم که به یک سوم زمین حریف می‌رسیدیم نمی‌توانستیم به خوبی توپ را نگهداریم تا موج دوم حمله برای تیم ملی شکل بگیرد. یکی از دلایلی که سردرگم بازی کردیم عدم بازی سازی از جلوی دروازه و در خط هافبک ما بود.

کادر فنی در خصوص تغییرات مشرف تر از دیگران است

فریبا در پایان در خصوص تغییران تیم ملی برای دیدار با هنگ کنگ خاطر نشان کرد: ببینید ما از قاب تلویزیون همه چیز را می‌بینیم و در کنار تیم ملی نیستیم که بدانیم بازیکنان در چه شرایطی قرار دارند. قطعاً کادر فنی اشراف بیشتری روی شرایط تمرینی و وضعیت بازیکنان تیم ملی دارد و هر تغییر هم که شکل می‌گیرد روی تفکرات و توانایی بازیکنان است. موضوع مهمی هم که باید به آن اشاره کنیم تقسیم کردن بازی‌ها است که باید انجام بگیرد تا بازیکنان اصلی را برای بازی‌های مهم از دست ندهیم.

منبع: مـهر