این اسمارتیزها به خاطر پوسته‌ی سخت‌شان در دمای محیط آب نمی‌شدند؛ بنابراین برای تغذیه‌ی نیروهای ارتش مفید واقع شدند و در جیره‌ی غذایی سربازان در ارتش آمریکا قرار گرفتند.  این اسمارتیزها به خاطر پوسته‌ی سخت‌شان در دمای محیط آب نمی‌شدند؛ بنابراین برای تغذیه‌ی نیروهای ارتش مفید واقع شدند و در جیره‌ی غذایی سربازان در ارتش […]

این اسمارتیزها به خاطر پوسته‌ی سخت‌شان در دمای محیط آب نمی‌شدند؛ بنابراین برای تغذیه‌ی نیروهای ارتش مفید واقع شدند و در جیره‌ی غذایی سربازان در ارتش آمریکا قرار گرفتند.

 این اسمارتیزها به خاطر پوسته‌ی سخت‌شان در دمای محیط آب نمی‌شدند؛ بنابراین برای تغذیه‌ی نیروهای ارتش مفید واقع شدند و در جیره‌ی غذایی سربازان در ارتش آمریکا قرار گرفتند. «ام اند ام» با ویژگی منحصربه‌فردش در طول جنگ دوم جهانی فقط به ارتش فروخته می‌شد.

 

تبلیغ جالب اسمارتیز در طول جنگ جهانی دوم

 

فارست ای مارس فرزند ارشد فرانکلین کلارنس مارس، بنیان‌گذار کارخانه عظیم شکلات‌سازی «مارس»، بعد از سفری به اسپانیا در طول جنگ دوم جهانی متوجه شد که سربازان اسپانیایی شکلات‌هایی گرد می‌خورند که پوسته‌ای سخت دارد. این پوسته مانع آب شدن شکلات‌ها در دمای محیط می‌شد. پس این ایده به ذهنش رسید که شکلات‌هایی شبیه به آن در آمریکا تولید کند. حاصل این ایده تولد اسمارتیزهای M&M در سال ۱۹۴۱ در نیوجرسی آمریکا بود.

 

نام شرکت از حروف نخست نام فامیلی مارس و نیز نام فامیلی بروس موری، پسر کارخانه شکلات هرشیز که ۲۰ درصد سهام شرکت متعلق به او بود، گرفته شد. این اسمارتیزها نیز مانند همانی که ایده‌پردازش در اسپانیا دیده بود، به خاطر پوسته‌ی سخت‌شان در دمای محیط آب نمی‌شدند؛ بنابراین برای تغذیه‌ی نیروهای ارتش مفید واقع شدند و در جیره‌ی غذایی سربازان در ارتش آمریکا قرار گرفتند. «ام اند ام» با ویژگی منحصربه‌فردش در طول جنگ دوم جهانی فقط به ارتش فروخته می‌شدند.

خبرآنلاین

+