به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک رسانه مطرح انگلیسی در گزارشی اعلام کرد که با طولانی شدن جنگ غزه و فشار مخالفان و معترضان در فلسطین اشغالی، کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی است. روزنامه تایمز انگلیس به نقل از یک مسئول امنیتی اسرائیلی اعلام کرد که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک رسانه مطرح انگلیسی در گزارشی اعلام کرد که با طولانی شدن جنگ غزه و فشار مخالفان و معترضان در فلسطین اشغالی، کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی است.

روزنامه تایمز انگلیس به نقل از یک مسئول امنیتی اسرائیلی اعلام کرد که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی است و نتانیاهو سردرگم است و فقط به دنبال اتلاف وقت است.

از سوی دیگر، برخی رسانه‌های عبری روز شنبه در گزارش‌هایی از احتمال فروپاشی کابینه جنگ تل‌آویو به دلیل اختلافات شدید بین اعضای آن و استعفای قریب‌الوقوع بنی گانتز از اعضای کابینه ائتلافی جنگ این رژیم خبر دادند.

بر پایه این گزارش، روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» در گزارشی از زمزمه احتمالی خروج اعضای ائتلافی کابینه خبر داد و نوشت: «بنی گانتز مدت‌هاست که تصمیم گرفته از کابینه جنگ استعفا دهد و اکنون تنها چیزی که نیاز دارد، بهانه است.»

در همین ارتباط، روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز در گزارشی تأیید کرد که یاییر لاپید، رهبر ائتلاف مخالفان در کنست نیز هم از این استعفا استقبال و اذعان کرده که «من حاضرم با گانتز به هر نحوی همکاری کنم؛ حتی در شرایطی که خود او، گادی، یولی و یا گالانت به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شوند.»

اختلافات در کابینه جنگ صهیونیستی زمانی پررنگ شد که نتانیاهو با وجود گذشت سه ماه از جنگ غزه و شکست‌های میدانی بدون هیچ دستاوردی، نظرات گانتز و وزیر جنگ خود یوآو گالانت را رد و با مقامات شاباک مخالفت کرد.

منبع: مـهر