ناامیدی تدریجی قانون‌گذاران آمریکایی از نتانیاهو
ناامیدی تدریجی قانون‌گذاران آمریکایی از نتانیاهو

یکی از شبکه‌های خبری آمریکا در گزارشی اعلام کرد که قانون‌گذاران حامی رژیم صهیونیستی در این کشور در حال از دست‌دادن اعتماد خود به نتانیاهو هستند.

 

به گزارش زیرنویس، به نقل از الجزیره، شبکه خبری «ان بی سی» آمریکا در گزارشی اعلام کرد که اعضای کنگره آمریکا زنگ خطر را در خصوص از بین‌رفتن تدریجی اعتماد به نتانیاهو و روش وی در مدیریت جنگ به صدا درآورده‌اند.

این شبکه خبری تاکید کرد که برخی از قانون‌گذاران آمریکایی هوادار رژیم صهیونیستی کم‌کم در حال از دست‌دادن امید خود به مدیریت نتانیاهو هستند.

این شبکه به نقل از ۳ قانونگذار آمریکایی بیان کرد: نتانیاهو که محبوبیتی ندارد، ممکن است به صورت عمدی برای باقی‌ماندن در قدرت، جنگ را به درازا بکشاند.

«ان بی سی» همچنین به نقل از یکی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه که در حوزه مسایل امنیت ملی مشغول به فعالیت است اعلام کرد که در خصوص توانایی نتانیاهو برای هدایت اراضی اشغالی، بی‌اعتمادی واقعی و برخی پرسش‌ها در میان است.

این شبکه همچنین به نقل از یکی از قانون‌گذاران دموکرات نیز بیان کرد: نتانیاهو یک فاجعه است. ما نگران این موضوع هستیم که عملیات نظامی کنونی در غزه به جنگی بی‌پایان مبدل شود.

این در حالی است که کمی پیش‌تر روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز در گزارشی مستند تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مساحتی کوچکتر از تصورات خود در طرح‌هایش از آغاز جنگ را در غزه تحت کنترل گرفته است.

این روزنامه اشاره کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طبق طرح‌های خود تضمین کرده بود کنترل شهرهای غزه، خان‌یونس و رفح را تا اواخر دسامبر در دست خواهد گرفت.

همچنین نیویورک تایمز به نقل از مقامات نظامی صهیونیست بیان کرد که بازگرداندن اسیران صهیونیست نزد مقاومت از غزه و نابودی حماس اکنون دو هدف ناسازگار هستند.

این مقامات نظامی تاکید کردند که نبرد طولانی برای نابودی حماس به احتمال فراوان به قیمت جان اسیران صهیونیست نزد مقاومت تمام خواهد شد.

منبع: مـهر