منصور رشیدی ملی‌پوش اسبق استقلال گفت: افرادی مثل باقری و دایی و وریا اگر صحبتی مطرح کرده‌اند به خاطر مملکت و مردم‌شان است اما مورد غضب واقع می‌شوند. دیگر نمی‌شود پرسید برای چی؛ چون مشخص است. جای خالی کریم باقری در پرسپولیس و فوتبال ما احساس می‌شود. باقری که سال‌های سال به عنوان مربی و […]

- حمایت جانانه یک استقلالی از کریم باقری، علی دایی و وریا غفوری/ عربستان که سیستان و بلوچستان و کردستان ندارد!/ آنها اگر خرج می کنند به خاطر مردم است

منصور رشیدی ملی‌پوش اسبق استقلال گفت: افرادی مثل باقری و دایی و وریا اگر صحبتی مطرح کرده‌اند به خاطر مملکت و مردم‌شان است اما مورد غضب واقع می‌شوند. دیگر نمی‌شود پرسید برای چی؛ چون مشخص است. جای خالی کریم باقری در پرسپولیس و فوتبال ما احساس می‌شود. باقری که سال‌های سال به عنوان مربی و قبل‌تر به عنوان بازیکن در پرسپولیس و تیم ملی کشورمان بازی‌های خاطره‌انگیزی را پشت سر گذاشته بود در این فصل بنابر گفته خودش اجازه نشستن روی نیمکت تیم محبوبش را پیدا نکرد! 

رشیدی افزود: برای من فرق ندارد قرمز یا آبی باشد و شخصیت و شرایط فنی ملاک است و کریم باقری هم یک بازیکن و مربی باشخصیت و با اخلاق بوده که مورد احترام تمام پیشکسوتان است. آرزوی هر مربی است که کریم در تیمش باشد چون او می‌تواند خیلی کارها برای تیمش انجام دهد و بارها دیدیم با بازیکن خودی وقتی بی‌اخلاقی می‌کند برخورد کرده است.  راجع به کریم نمی‌دانم چی باید بگویم که شایسته‌اش باشد. واقعا چه در زمین مسابقه و چه بیرون از زمین می‌تواند یک الگوی خوبی برای جوانان است.

رشیدی در ادامه با نام بردن از چند بازیکن قبل از انقلاب که شبیه کریم باقری بودند ادامه داد: پرویز قلیچ‌خانی که نمونه‌اش نمی‌آید یا ابراهیم آشتیانی و جعفر کاشانی و ناصر حجازی و خیلی‌های دیگر که حالا نیستند و فرقی نمی‌کند قرمز یا آبی باشند. اما خیلی‌ها بودند که هم اخلاقی و فنی نمونه بودند. حالا و پس از انقلاب اگر بخواهم یک نفر را به عنوان بهترین به لحاظ فنی و اخلاقی معرفی کنم کریم باقری است. بدون هیچ تعصبی کریم به لحاظ اخلاقی در بین مربیان و بازیکنان نمونه بوده و همه قبولش دارند.

پیشکسوت دهه پنجاه فوتبال ایران در خصوص دلایل غیر فوتبالی کنار گذاشته شدن کریم باقری گفت: متاسفانه در این مملکت از این نوع رفتارهای اشتباه انجام می‌شود. علی دایی و وریا غفوری و کریم باقری اینها دلشان با مردم است و اگر صحبتی مطرح کرده‌اند به خاطر مملکت و مردمشان است اما مورد غضب واقع می‌شوند. دیگر نمی‌شود پرسید برای چی؛ چون مشخص است.

رشیدی در ادامه صحبت‌هایش افزود: شما نگاه کن نمونه دیگر یحیی گل‌محمدی است که به لحاظ فنی و اخلاقی خیلی خوب و مورد تایید بود اما حرف‌هایی می‌زد که مورد قبول نبود. خب پر مسلم است که مورد غضب قرار بگیرد. حال اینها باید کنار باشند؟ نباید یکی واقعیت‌ها را بگوید و درد دل مردم را بگوید؟ همه باید سکوت کنند؟ چرا؟ نمی‌دانم دیگر چه بگویم! می‌گویند چرا تعریف از عربستان می‌کنید آنها میلیاردی خرج می‌کنند. خب خرج می‌کنند برای دلخوشی مردمشان خرج می‌کنند. در عربستان، دزد و اختلاسگر نیست، کولبر ندارد، آنجا سیستان و بلوچستان و کردستان ندارد. خب ما چی بگوییم؟ بگوییم مملکت ما بی‌نقص است و هیچ مشکلی نیست و همه سیر هستند؟ پس این همه دزدی از کجا آمده؟ حرف من درباره آن کولبرها است آن دخترها و پیرمرد و پیرزن‌هایی که تا گردن توی سطل زباله دنبال غذا می‌گردند. اینها را که می‌شود پیگیری کنند.

منبع: خبـر ورزشی