مرادی: برنامه هفته اول لیگ ملت‌های والیبال هم سهل است و هم سخت
مرادی: برنامه هفته اول لیگ ملت‌های والیبال هم سهل است و هم سخت

وحید مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، درمورد گرفتن میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی جهان ۲۰۲۵ توسط ایران اظهار داشت: در سفر اخیری که به لوزان داشتم جلسات خوبی با مسوولان فدراسیون جهانی برگزار کردم. یکی از موضوعاتی که در این جلسات مطرح شد بحث میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی جهان بود که بسیار هم […]

وحید مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، درمورد گرفتن میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی جهان ۲۰۲۵ توسط ایران اظهار داشت: در سفر اخیری که به لوزان داشتم جلسات خوبی با مسوولان فدراسیون جهانی برگزار کردم. یکی از موضوعاتی که در این جلسات مطرح شد بحث میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی جهان بود که بسیار هم مورد استقبال مسوولان FIVB قرار گرفت.

تمجید فابیو از تماشاگران ایرانی در جلسه FIVB

وی ادامه داد: ما برای میزبانی مسابقات VNL هم درخواست‌هایی داشتیم و درمورد آنها هم صحبت کردیم. مشکل خاصی برای این میزبانی‌ها وجود نداشت و اتفاقاً ایران یک گزینه قابل اهمیت است، چون تعداد تماشاگران پرشور و بی‌شمار ایران است که همیشه در سالن‌ها حضور دارند و حامی تیم ملی هستند. این موضوع را فابیو، دبیرکل فدراسیون جهانی در سفری که به ایران داشت دیده بود و در جلسه هم آن را تایید کرد.

تنها مشکل‌مان برای گرفتن میزبانی‌، تحریم‌ها است

سرپرست فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: تنها مشکلی که برای گرفتن میزبانی مسابقات قهرمانی جهان وجود داشت بحث تحریم‌ها و تراکنش‌های مالی بود که درخصوص آنها هم تبادل نظر کردیم و دنبال راهکار منطقی هستیم تا بتوانیم از حلقه تحریم‌ها خارج شویم. طبق گفته فابیو فکر می‌کنم حدود ۲۳ کشور برای گرفتن این میزبانی درخواست داده‌اند و مسوولان FIVB هم در حال بررسی شرایط این کشورها برای گرفتن میزبانی هستند. ما هم اگر موفق شویم نظر فدراسیون جهانی را جلب کنیم می‌توانیم در شهرهایی همچون تهران، ارومیه، یزد، تبریز، اردبیل، مشهد، اصفهان و … از تیم‌ها پذیرایی کنیم و هیچ نگرانی و دغدغه‌ای از این بابت نداریم.

- مرادی: برنامه هفته اول لیگ ملت‌های والیبال هم سهل است و هم سخت

برای انتخاب سرمربی تحت تاثیر برخی جریان‌ها قرار نمی‌گیریم

مرادی درمورد پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی، عنوان کرد: در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌هایی انجام شد که مورد تایید نیست. متاسفانه نام‌هایی مطرح شدند که برای ما هم عجیب و شگفت‌آور است. یک بار دیگر باید اعلام کنم که کمیته فنی تصمیم‌گیر است و این کمیته هم سخنگو دارد. تنها صحبت‌های سخنگوی کمیته فنی و اخباری که در سایت فدراسیون والیبال منتشر می‌شود اعتبار و صحت دارد و سایر اظهارنظر‌ها شخصی و در حد گمانه‌زنی است. ما به هیچ عنوان تحت تاثیر برخی جریان‌ها که تلاش می‌کنند گزینه مدنظر خود را به فدراسیون تحمیل کنند قرار نمی‌گیریم. 

هدف اول تیم ملی موفقیت در VNL و صعود به المپیک است

وی افزود: گزینه‌ای باید انتخاب شود که بتواند والیبال ایران را یک بار دیگر به اوج برساند. مذاکراتم با چند مربی تمام شده و در انتظار پاسخ ۲ گزینه جدید دیگر هستیم تا وارد فاز بعدی و تشکیل کمیته فنی شویم. در مذاکراتم با مربیان با شفافیت اعلام می‌کنم که هدف اول والیبال ایران موفقیت در لیگ ملت‌های پیش‌رو و کسب سهمیه المپیک و پس از آن جمع و جور کردن تیم و برنامه‌ریزی برای آینده است.

- مرادی: برنامه هفته اول لیگ ملت‌های والیبال هم سهل است و هم سخت

برنامه هفته اول لیگ ملت‌ها هم سهل است و هم سخت!

سرپرست فدراسیون والیبال با اشاره به برنامه لیگ ملت‌ها و دیدارهای سخت تیم ملی با حریفان مستقیم برای صعود به المپیک، تصریح کرد: برنامه‌ای که اعلام شده هم سهل است و هم سخت؛ یعنی اگر در هفته اول موفق باشیم و بتوانیم ۳ برد کسب کنیم می‌توانیم به ادامه مسابقات امیدوار باشیم و شانس‌مان زیاد خواهد شد و در غیراینصورت احتمالاً باید کار را تمام شده تلقی کرد.

پایان پیام/





منبع: فارس