خوتا پس از اینکه از بازی زیبا ناامید شد، کفش‌های فوتبال خود را آویخت و به تجارتی پرسود روی آورد و حالا در مسیر میلیاردر شدن است. این بازیکن اسپانیایی که زمانی بازی‌ساز فوق‌العاده‌ای در برنتفورد و بیرمنگام بود، پس از انتقال به استون‌ویلا شور و شوق خود را از دست داد. او که قبلاً […]

خوتا پس از اینکه از بازی زیبا ناامید شد، کفش‌های فوتبال خود را آویخت و به تجارتی پرسود روی آورد و حالا در مسیر میلیاردر شدن است.

این بازیکن اسپانیایی که زمانی بازی‌ساز فوق‌العاده‌ای در برنتفورد و بیرمنگام بود، پس از انتقال به استون‌ویلا شور و شوق خود را از دست داد. او که قبلاً احساس آزادی می‌کرد از اینکه بر اساس غریزه به عنوان شماره ۱۰ عمل کند، ناگهان احساس کرد که بازی تغییر کرده و بیشتر به ویژگی‌های ورزشکاری تبدیل شده تا استعدادهای خدادادی.

خوتا در سال ۲۰۱۹ مستقیماً از بیرمنگام به ویلا نقل مکان کرد، اما قبل از اینکه قراردادش در اکتبر ۲۰۲۰ فسخ شود، تنها ۱۶ بازی انجام داد. روز بعد با دپورتیوو آلاوس قرارداد امضا کرد، اما در پایان آن فصل پیشنهاد قرارداد سه ساله را رد کرد و در نهایت در سن ۳۱ سالگی بازنشسته شد.

ستاره‌ای که در ۳۱ سالگی بازنشسته شد و الان میلیاردر است/ ما مانند آیفون هستیم!

بسیاری از فوتبالیست‌ها در ابتدای بازنشستگی دچار مشکل می‌شوند. برخی به سمت مربیگری می‌روند، برخی دیگر ممکن است مسیر کارشناس شدن را امتحان کنند. اما خوتا گامی در جهت فعالیت‌های کشاورزی دیجیتال برداشت و شرکت Groinn را ثبت کرد و واقعا هم همه چیز به طور قابل توجهی برایش خوب پیش رفت.

او در مصاحبه با نشریه اتلتیک گفت: «من دوست دارم ریسک کنم و در طول این فرآیند زمان‌های پراسترسی را سپری کردم. هنگامی که برای توسعه فناوری میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنید و نتیجه می‌دهد، خیلی بیشتر از آن به شما برخواهد گشت. اما اگر کار نکرد تمام پول خود را از دست می‌دهید.»

شرکت Groinn از تکنولوژی برای کمک به کشاورزان در انجام تمام کارهای روزمره از زمان آبیاری گیاهان گرفته تا کمک به مقابله با اثرات تغییرات آب و هوایی استفاده می‌کند. قبل از شرکت خوتا، ماشین‌های مشابه ۲۵۷۰۰ پوند برای کشاورزان هزینه در بر داشتند اما با Groinn می‌توان آنها را با قیمت بسیار مقرون به صرفه ۱۷۵ پوند خریداری کرد.

خوتا می‌گوید: «من به شدت احساس غرور می‌کنم زیرا خیلی‌ها به من می‌گفتند این کار دیوانگی است. حالا همین آدما می‌گویند: وای خدای من این واقعا درآمد بالایی تولید می‌کند. ارزش شرکت اکنون ۱۰ برابر بیشتر از پولی است که برایش سرمایه‌گذاری کرده‌ بودم. ما در حال مذاکره با بسیاری از دولت‌ها در سراسر جهان هستیم، زیرا آنها خواهان فناوری هستند و ما پیشروان صنعت هستیم. با شرکت‌های بزرگ در آمریکا صحبت می‌کنیم و سریع‌تر از آنچه فکر می‌کردیم در حال حرکت رو به جلو هستیم.»

ستاره‌ای که در ۳۱ سالگی بازنشسته شد و الان میلیاردر است/ ما مانند آیفون هستیم!

ستاره‌ای که در ۳۱ سالگی بازنشسته شد و الان میلیاردر است/ ما مانند آیفون هستیم!

گفته می‌شود که حدود ۱۵۰۰۰۰ نفر از فناوری Groinn در اولین سال تجارت خود استفاده کرده‌اند. و با توسعه برنامه‌ریزی شده در سراسر اروپا، ایالات متحده و آسیا، این تعداد به طور سرسام‌آوری افزایش می‌یابد. پیش‌بینی می‌شود که در سال سوم ارزش آن‌ها به ۳ میلیارد پوند برسد و خوتا و سایر سهامداران حدود ۲۵ درصد را به جیب خواهند زد.

ستاره سابق لیگ برتر که با جسیکا بوئنو ازدواج کرده، می‌افزاید: «ما مانند آیفون هستیم. قبل از آن نامه‌، دستگاه‌های فکس و تلفن داشتید، اما آیفون همه آن‌ها را در یک دستگاه قرار داد و هزینه زیادی ندارد و کیفیت بهتری دارد. ما همین کار را در کشاورزی با تمام تکنولوژی‌ها روی یک ماشین انجام دادیم.»

انتظار می‌رود که خوتا به زودی یک میلیارد پوند سود از Groinn به دست آورد و برای تحقق اهدافش ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته کار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ستاره‌ای که در ۳۱ سالگی بازنشسته شد و الان میلیاردر است/ ما مانند آیفون هستیم!

منبع: خبـر ورزشی