شهیدان بدون مرز، از حریم تا حرم
شهیدان بدون مرز، از حریم تا حرم

در حادثه تروریستی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حومه دمشق در سوریه که به شهادت پنج تن از مستشاران نظامی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر شد، سرنوشت هر کدام از آن شهدا که از چهار گوشه کشور برای دفاع از حرم رهسپار سوریه شدند، بسیار درس آموز است. از شهیدی که پیشتر دو […]

- شهیدان بدون مرز، از حریم تا حرم

در حادثه تروریستی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حومه دمشق در سوریه که به شهادت پنج تن از مستشاران نظامی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر شد، سرنوشت هر کدام از آن شهدا که از چهار گوشه کشور برای دفاع از حرم رهسپار سوریه شدند، بسیار درس آموز است. از شهیدی که پیشتر دو برادر خود را در دفاع مقدس و مقابله با داعش تقدیم اسلام کرده و اکنون خود در مبارزه با رژیم صهیونیستی به دیدار برادران شهیدش شتافت تا شهیدی که دهه هفتادی است و با اینکه پدرش افسر ارشد انتظامی بوده، اما آقازادگی را به گونه دیگری تعریف کرد و شهید دیگری که به گواه بسیاری در بیرون راندن امریکایی‌ها از سوریه نقش مؤثری ایفا کرد. از مجموع پنج شهید مدافع حرم که ۳۰ دی در حمله تروریستی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، دو شهید اهل قم بودند؛ شهیدان «سعید کریمی» و «علی آقازاده».

خانواده مدافع حریم و حرم

خانواده شهید آقازاده، اما پیش از علی دو شهید دیگر تقدیم انقلاب و اسلام کرده است. عباس که در دوران دفاع مقدس به خیل شهیدان پیوست و ابوالفضل برادر دیگر او در مبارزه با گروهک تکفیری داعش در عراق به مقام شهادت نائل آمد. شهید علی آقازاده از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی از اهالی روستای حاجی آباد آقا (شهرقنوات) استان قم بودند. وی از دانش‌آموختگان دانشگاه امام حسین (ع) بود و در زمان دانشجویی از پیشگامان اردو‌های جهادی و حضور در تفحص شهدا بود. این شهید بزرگوار در انتظار تولد چهارمین فرزندش بود.

شهید سعید کریمی نیز که به دست رژیم جنایتکار صهیونیستی به شهادت رسید از شهدای جوان مدافع حرم است که یک نوزاد از وی به یادگار مانده است. درباره شهید حسین محمدی که او هم در این حمله تروریستی به شهادت رسید، هرچه جست‌وجو کردیم جز یک تصویر از او در فضای مجازی نیافتیم. گویی او هم مانند بسیاری از شهدا نام خود را در گمنامی انتخاب کرده، اما کیست که نداند این شهدا چراغ‌های پرفروغی هستند که آینده روشن و استقلال را به سرزمین‌شان هدیه کردند.

شهیدی که در اخراج امریکا نقش محوری داشت

صادق امیدزاده دیگر شهید مدافع حرم و مستشار سپاه قدس در سوریه است که او نیز در اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در شهر دمشق به شهادت رسید. گفته می‌شود حاج صادق در جریان گروگانگیری نیرو‌های جبهه النصره در اوایل بحران سوریه در بین اسرای ایرانی حضور داشته که در نهایت با پادرمیانی قطر به همراه دیگر اسرا آزاد شدند. او که به حاج صادق معروف است به قدری در بین نیرو‌های مستشاری شناخته می‌شد که رسانه‌های امریکایی بار‌ها اقدام به تهیه گزارش درباره او کرده بودند.

در آخرین مورد، واشنگتن پست خرداد امسال گزارشی درباره فعالیت‌های مستشاری حاج صادق منتشر کرده بود. نام حاج صادق امیدزاده ۱۱ سال پیش نیز در گزارش‌های سازمان تروریستی منافقین ذکر شده بود. با توجه به نقش مهم این شهید مدافع حرم در بیرون راندن امریکایی‌ها از سوریه، نام وی بار‌ها در فهرست ترور موساد و سرویس‌های جاسوسی امریکایی قرار گرفته بود. چندی پیش واشنگتن‌پست در گزارشی به فعالیت‌های نیروی قدس سپاه و شخص حاج صادق به عنوان یکی از تهدید‌ها علیه حضور امریکایی‌ها در سوریه پرداخته بود. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز از وی به عنوان یکی از اضلاع پشتیبانی نیرو‌های مقاومت در منطقه یاد کرده بود. شهید امیدوار اصالتاً اهل کرمانشاه و از نیرو‌های با سابقه در دوران دفاع مقدس بود. کتاب «ر» شامل تصویری از او به همراه شهید «رسول حیدری» در مناطق غربی ایران در حال مبارزه با ضد انقلاب و منافقین این منطقه در دهه ۶۰ است.

آقازاده واقعی!

شهید محمدامین صمدی (با نام جهادی شهید پیمان) فرزند سرهنگ مجید صمدی رئیس پلیس سابق مهاجرت کشور است. این شهید متولد دهه ۷۰ و اهل فرودس خراسان جنوبی است که بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در نیروی قدس سپاه دارد و سال ۱۴۰۱ به سوریه اعزام شده بود. برخی فعالان فضای مجازی در واکنش به شهادت این جوان دهه هفتادی و جایگاه و مسئولیت پدر ایشان در پلیس مهاجرت کشور به طعنه خطاب به برخی‌ها نوشتند:… این آقا محمد امین به احتمال زیاد با رانت پدرش رفته سوریه و حالا پیکرش باید برگرده. اگر بازی هم می‌کنید اینجوری بکنید که بچه تون عاقبت به‌خیر بشود. دیگری نوشت: آقازاده واقعی اوست.

برکات شهدای مدافع حرم در دنیای اسلام

در توصیف مقام و جایگاه شهدای مدافع حرم همین بس که رهبر معظم انقلاب در ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ در دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم تصریح کردند: «شهدای مدافع حرم که در این دوران با این‌همه تبلیغات مخالف و معاند و جورواجور، دلشان پَر می‌کشد به سمت منطقه جهاد و شهادت، مقامشان خیلی بالا است. فرق است بین آن وقتی‌که رادیو و تلویزیون و مردم همه دارند شعار می‌دهند و یک عده هم به جبهه می‌روند و به شهادت می‌رسند – البته آن‌ها هم مقامشان خیلی بالا است- با آن وقتی‌که این خبر‌ها نیست. این‌ها با اصرار، با التماس – که ما هم موافق نیستیم، نمی‌گوییم بروند- می‌آیند مکرر، این را می‌بینند، آن را می‌بینند، واسطه می‌تراشند برای اینکه بروند مثلاً در سوریه، در حلب یا در زینبیه مبارزه کنند و می‌روند و مبارزه می‌کنند و جانشان را در این راه می‌دهند. این‌ها خیلی مقامشان بالا است. جوان‌های شما در خلال هزاران نفرِ دیگر رفتند این بلا را از سرِ اسلام و مسلمین درواقع رفع کردند؛ کار بزرگی که این جوان‌های شما انجام دادند، این است؛ و این برای خدا بوده؛ وَالّا ما که کسی را تشویق نکردیم [برود]؛ مثل دوره جنگ که تشویق می‌کردیم و امام دستور می‌دادند و مارش عملیات می‌زدند؛ این خبر‌ها نبود، اما درعین‌حال این جوان‌ها با شوق، با التماس، با علاقه‌مندی، بلند شدند رفتند؛ این اخلاص است دیگر؛ این اخلاص را خدای متعال برکت می‌دهد. ان‌شاءالله در آینده نه‌چندان دوری، برکات این‌ها را دنیای اسلام خواهد دید.»

شهیدان بدون مرز

و چه برکاتی بالاتر از اینکه رژیم صهیونیستی پس از عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی به دست مجاهدان فلسطینی، اکنون در بدترین شرایط امنیتی، اقتصادی، نظامی و بین‌المللی قرار گرفته و به تعبیر رهبر انقلاب چنان ضربه‌ای خورده است که «غیر قابل ترمیم» است؛ و همه این پیروزی‌ها در پرتو همین مجاهدان محور مقاومت است که آثار آن یکی پس از دیگری در حال نمایان شدن است؛ بنابراین برخی اقدامات ایذایی دشمن صهیونیستی در ترور نیرو‌های جبهه مقاومت نه از سر اقتدار که از روی استیصال و درماندگی در کنترل دستگاه محاسباتی خود است.

شهیدان انقلاب اسلامی از دفاع مقدس تا مبارزه با داعش و سپس رژیم صهیونیستی، نشان دادند که مجاهدانی هستند که در دفاع از حریم و حرم مرز نمی‌شناسند.

منبع: روزنامه جوان

+