تیم ملی کشورمان در بازی سرگروهی و آخر دور مقدماتی جام ملت‌های آسیا مقابل امارات خواهد ایستاد. ما با ۶ امتیاز در صدر گروه هستیم و امارات ۴ امتیازی است، یعنی نتیجه مساوی هم سرگروهی ما را تثبیت می‌کند. تیم کشورمان تاکنون ۱۸ بار مقابل امارات بازی کرده و از جمع ۲۶ بازیکن حال حاضر […]

- همه چیز از ملی پوشان ایران مقابل امارات/ امیدواریم رکورد محرمی تا ابد برای خودش بماند!

تیم ملی کشورمان در بازی سرگروهی و آخر دور مقدماتی جام ملت‌های آسیا مقابل امارات خواهد ایستاد. ما با ۶ امتیاز در صدر گروه هستیم و امارات ۴ امتیازی است، یعنی نتیجه مساوی هم سرگروهی ما را تثبیت می‌کند. تیم کشورمان تاکنون ۱۸ بار مقابل امارات بازی کرده و از جمع ۲۶ بازیکن حال حاضر لیست تیم ملی ۱۳ بازیکن، یعنی درست نیمی از آنها تجربه بازی مقابل این حریف را دارند. یک بازیکن ما یعنی «مهدی قائدی» در لیگ امارات بازی می‌کند که اتفاقاً او جز این فهرست ۱۳ نفره نیست!

در جمع بازیکنان فعلی و همان طور که قابل حدس است، «احسان حاج صفی»  تنها بازمانده تیمی است که در سال ۱۳۸۷ سه بار مقابل امارات بازی کرد. البته حاج صفی در تمام این ۱۵ سال تنها ۳ بار مقابل امارات بازی کرده و به همراه «علیرضا جهانبخش» با سه بازی برابر امارات باتجربه‌ترین بازیکن ما در این میدان است. سردار آزمون، مهدی طارمی، سعید عزت اللهی، صادق محرمی، محمد حسین کنعانی زادگان و علی قلی‌زاده شش بازیکنی هستند که هر کدام دو بار بازی مقابل امارات را در کارنامه دارند. شجاع خلیل‌زاده، علیرضا بیرانوند، کریم انصاری‌فر، سامان قدوس و میلاد محمدی ۵ بازیکن دیگر ما هستند که تجربه رقابت با امارات را دارند.

تیم ملی کشورمان آخرین بار دو سال قبل در مسیر رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ دو بازی رفت و برگشت مقابل امارات انجام داد که خیلی از بازیکنان فعلی تیم ملی در آن دو مسابقه حاضر بودند. دو دیداری که در دبی و تهران با نتیجه مشابه یک بر صفر و با دو گل مهدی طارمی به سود ما تمام شد. بد نیست بدانید که در جمع فعلی بازیکنان تیم ملی علیرضا جهانبخش با تجربه ۲ کاپیتانی مقابل امارات بالاتر از احسان حاج صفی ایستاده و هیچ بازیکن دیگر ما مقابل امارات بازوبند را بر بازو نبسته است.

نکته آخر اینکه «صادق محرمی» تنها بازیکن حال حاضر تیم ملی است که تجربه اخراج در مقابل امارات را دارد. او در ورزشگاه آزادی سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در دقیقه ۴۹ و در حالی که ایران نیمه اول با تک گل طارمی برنده به رختکن رفته بود، با دریافت کارت قرمز داور از زمین اخراج شد.

منبع: خبـر ورزشی