با پایان دور دوم مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، هیچ گروهی ۲ تیم ۶ امتیازی به خود ندید. در نتیجه هفته پایانی که از فرداشب با بازی‌های همزمان در گروه‌ها آغاز خواهد شد، شانس صعود از گروه به‌عنوان تیم سوم را به جملگی گروه‌های ۶ گانه خواهد داد که یکی از ۴ تیم […]

با پایان دور دوم مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، هیچ گروهی ۲ تیم ۶ امتیازی به خود ندید. در نتیجه هفته پایانی که از فرداشب با بازی‌های همزمان در گروه‌ها آغاز خواهد شد، شانس صعود از گروه به‌عنوان تیم سوم را به جملگی گروه‌های ۶ گانه خواهد داد که یکی از ۴ تیم را معرفی کنند.

تا به حال روی کاغذ صرفاً صعود قطر، استرالیا، ایران، عراق و عربستان سعودی قطعی شده و در بدبینانه‌ترین حالت ممکن، تیم صدرنشین گروه E، اردن ممکن است به دور حذفی راه پیدا نکند. در جدول مسابقات تا پیش از آغاز دور سوم مرحله گروهی، صعود ۵ تیم قطعی شده و با حذف مالزی و ویتنام، ۱۷ تیم باقی مانده باید به شیوه‌های مختلف برای رزرو ۹ بلیت دیگر به مقصد دور حذفی تلاش کنند.

از گروه E، سه تیم در هفته پایانی به طور همزمان شانس صدرنشینی خواهند داشت و به احتمال فراوان این گروه، یکی از تیم‌های برتر سوم در مسابقات را معرفی خواهد کرد. همچنین تابه‌حال تنها صعود عراق و قطر به‌عنوان تیم‌های صدرنشین به دور بعد قطعی شده است که هرکدام به یک سمت جدول مسابقات رفته‌اند و در صورت صعود، تا دیدار فینال به یکدیگر برخورد نخواهند کرد.

باتوجه به افزایش تعداد تیم‌ها به ۲۴، همچون دوره گذشته مرحله یک هشتم نهایی در جدول مسابقات خودنمایی می‌کند و بنابراین علاوه بر ۲ تیم برتر هر گروه، ۴ تیم برتر از رده سوم گروه‌های ۶ گانه نیز راهی دور حذفی خواهند شد که بنا به ترتیب حضور این تیم‌ها، رقبای ۴ تیمِ صدرنشین تا روز پایانی دور گروهی مشخص نخواهند شد. مشخص، اینجاست که تنها تیم‌های صدرنشین گروه‌های F و E باید به‌ترتیب مقابل تیم‌های دوم گروه‌های E و D صف‌آرایی کنند.

از میان تیم‌های رتبه دوم گروه‌ها نیز مصاف با تیم دوم گروه F، سهم تیم دوم گروه B خواهد بود و تیم دوم گروه A مقابل تیم دوم گروه C صف‌آرایی خواهد کرد که در این مسیر، عربستان سعودی اگر هفته پایانی بازنده نباشد، به انتظار شناختن حریفش از میان تیم‌های اردن، کره‌جنوبی یا بحرین خواهد بود. صدرنشین این گروه نیز به احتمال فراوان (اگر ژاپن مقابل اندونزی بازنده نباشد) در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف سامورایی‌ها خواهد رفت.

۹ حریف احتمالی تیم ملی ایران در مرحله حذفی جام ملت های آسیا

چشمک ۳ تیم گروه A به ایران

سایر تیم‌ها برای شناختن حریفانشان باید تا پایان دور گروهی و مشخص شدن سرنوشت تمامی گروه‌ها منتظر بمانند. ایران طبق جدول، در صورتی که دور گروهی را در رتبه دوم به پایان برساند باید به مصاف تیم دوم گروه نخست (چین، تاجیکستان یا لبنان) برود و در صورت صعود به‌عنوان صدرنشین هم شانس رویارویی با یکی از تیم‌های سوم گروه‌های A، B یا F را خواهد داشت.

در جدول احتمالات و با در نظر گرفتن شرایط گروه‌ها پیش از آغاز دور پایانی مرحله گروهی، ایران اگر مقابل امارات بازنده نباشد، ۲۰% شانس برخورد به تیم سوم گروه A را خواهد داشت، ۲۰% محتمل است به مصاف تیم سوم گروه F برود و به احتمال ۶۰% نیز حریف ایران در مرحله یک هشتم نهایی، تیم سوم گروه B خواهد بود.

بیشتر بخوانید: همه چیز از ملی پوشان ایران مقابل امارات/ امیدواریم رکورد محرمی تا ابد برای خودش بماند!

۹ حریف احتمالی تیم ملی ایران در مرحله حذفی جام ملت های آسیا

منبع: خبـر ورزشی