به گزارش زیرنویس، نخستین همایش ملی «قند پارسی» با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، فرشاد مهدی پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ، عباس محمدیان مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی، محمد الهیاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، فرزانه فخریان مشاور وزیر فرهنگ در امور کودک […]

به گزارش زیرنویس، نخستین همایش ملی «قند پارسی» با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، فرشاد مهدی پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ، عباس محمدیان مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی، محمد الهیاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، فرزانه فخریان مشاور وزیر فرهنگ در امور کودک و نوجوان و شماری از اهالی فرهنگ و رسانه در تالار رودکی برگزار شد.

عباس محمدیان در سخنانی گفت: خوشحالم که نخستین همایش قند پارسی در راستای سخنان رهبری در این برهه از تاریخ ثبت شد. زبان فارسی را میراث ماندگار تمدن دوهزار ساله خود می‌دانیم چراکه فرهنگ و ادبیات ما از زبان نشأت گرفته است.

وی افزود: زبان فارسی دومین زبان بزرگ جهان اسلام است و غنی شده از شکوه حماسه سرایی فردوسی، عظمت اندیشه مولوی، مردم شناسی سعدی و اعجاز زبانی و وسعت فکری حافظ است و عامل انتقال تمدن بوده که بخش مهمی از فرهنگ جهان است. در روزگاری که رشد تکنولوژی آدمی را دچار استیصال در پاسخ به سوال من کیستم می‌کند، این زبان فارسی است که ریشه‌های کهن سرزمین ما را دارد و برای زنده نگه داشتن آن به بشریت متصل شده است. همچنین دنیای رسانه پیوندگاه اندیشه انسانی است که زبان را به عنوان ابزار انتقال می‌داند.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه رسانه‌ها بیشتر از هر نهاد دیگری با زندگی گره خورده است افزود: همه ما باید برای پاسداشت زبان فارسی قیام کنیم. شعار امسال این همایش عبارت است از شکوه هویت ملی و مبنای تبلیغات اصیل؛ متأسفانه در گذشته برای پاسداشت زبان فارسی کوتاهی کردیم و اگر جهاد گونه کار کنیم بازهم عقب افتادگی که در این زمینه داریم را نمی‌توانیم جبران کنیم.

محمدیان افزود: امروز رسانه‌های اجتماعی بیش از دیگر رسانه‌های موجود با زندگی انسان‌ها گره خورده‌اند و ما به عنوان ایرانی باید در پاسداشت زبان فارسی قیام کنیم؛ چرا که شکوه و هویت ملی ما در گرو ترویج و حفظ زبان فارسی است.

محمدیان در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند در شرایط کنونی باید بتوانیم به دنبال سیاست پاسداشت زبان فارسی باشیم و همه دستگاه‌های متولی باید در جهت ممنوعیت استفاده از لغات بیگانه از خواب غفلت بیدار شوند.

منبع خبر: رکنـا