استقلال طبق قوانین فیفا حتی نمی‌تواند یک دلار از قرارداد کوین یامگا بازیکن مصدوم خود را کم کند.

 

کوین یامگا یکی از موثرترین بازیکنان استقلال که در بازی با پرسپولیس هم گلزنی کرد، اوقات بسیار سختی را سپری می‌کند و به خاطر مصدومیتش باید دوباره عمل جراحی شود. هنوز مشخص نیست این بازیکن فرانسوی چه زمانی به میادین باز می‌گردد و کادر فنی و مدیریتی باشگاه استقلال هم اصلاً به این مسئله فکر نمی‌کنند بلکه سلامتی او برایشان در اولویت قرار دارد.

در همین رابطه شایعاتی مطرح شده بود که هزینه جراحی کوین توسط باشگاه استقلال پرداخت می‌شود اما مقداری از قراردادش به خاطر عدم حضور در دیدارهای نیم فصل دوم کم می‌شود و هر چقدر این غیبت بیشتر باشد، او در دوره برگشت لیگ بیست و سوم دستمزد کمتری خواهد گرفت ولی طبق قانون فیفا، استقلال نمی‌تواند حتی یک دلار از قرارداد یامگاه کم کند چون این بازیکن در زمانی که تحت قرارداد باشگاه بوده و در داخل تمرینات خود استقلال مصدوم شده و مطالباتش باید به صورت تمام و کمال طبق قرارداد پرداخت شود.

یکی از مدیران باشگاه استقلال در این رابطه به خبر ورزشی گفت: اصلاً نمی‌دانیم منبع این شایعات کجاست ولی تحت هیچ شرایطی صحت ندارد و هواداران هم آن را باور نکنند. ما طبق قانون باید تمام هزینه‌های بیمارستانی کوین را از اولین روز تا آخرین دقیقه‌ای که تحت درمان باشد پرداخت کنیم و این کار را هم انجام خواهیم داد خود مدیرعامل به صورت جدی قضیه را دنبال می‌کند و همه شاهد هستند که یکی از بهترین چشم پزشکان دنیا پرونده بازیکن ما را در دست گرفته است. قضیه کم کردن میزان پرداختی در نیم فصل دوم نیز اصلاً صحت ندارد چون جدا از اینکه طبق قانون نمی‌توانیم چنین کاری انجام بدهیم، به لحاظ انسانی هم مسئول هستیم و هرگز این کار را نخواهیم کرد.

منبع: خبـر ورزشی