به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، بیشتر مردم دیدگاه بسیار تیره‌ای نسبت به آنچه در پیش است دارند، از طرفی می‌توان تصور کرد که آیندگان در ۱۰۰۰ سال بعد چه دیدگاهی نسبت به ما خواهند داشت درست مانند همان دیدگاهی که ما هم اکنون به گذشتگان خود داریم. یک فیلسوف تجربی از دانشگاه آریزونا چیزی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، بیشتر مردم دیدگاه بسیار تیره‌ای نسبت به آنچه در پیش است دارند، از طرفی می‌توان تصور کرد که آیندگان در ۱۰۰۰ سال بعد چه دیدگاهی نسبت به ما خواهند داشت درست مانند همان دیدگاهی که ما هم اکنون به گذشتگان خود داریم.

یک فیلسوف تجربی از دانشگاه آریزونا چیزی را راه اندازی کرده است که آن را «دوربین هزاره» می‌نامد. این دستگاه برای گرفتن یک تصویر واحد از منظره توسان، آریزونا در طول هزار سال طراحی شده است.

دوربین ۱۰۰۰ ساله در صحرا چه می‌کند؟

به گفته «جاناتان کیتس» دلایل بسیار زیادی وجود دارد برای این که این دوربین نتواند به درستی کار کند، چراکه هیچ کس قبلا آن را نساخته است، حتی ممکن است نسل‌های آینده آن را حذف کنند با این حال او این دوربین را به گونه‌ای برنامه ریزی کرده است که بتواند تا ۳۰۲۳ به کار خود ادامه دهد و اگر در این مدت دوربین باز شود آنچه که از آن می‌خواهیم را به درستی انجام نخواهد داد.

در گزارش «هزار سال دیگر ما را خواهند دید» بیشتر درباره این دوربین خاص بخوانید.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین