به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، «MiG-۲۳» یک جنگنده وحشتناک است و نیروی هوایی ایالات متحده هیچ جنگنده‌ای ندارد که بتواند از نظر تاریخی با آن برابری کند؛ نکته قوت برای خلبانان این جنگنده بود، قابلیت رهگیری فراتر از برد بصری (BVR) از سنسورهای قدرتمندتر روی جنگنده بود. علاوه بر این، این جنگنده دارای ارابه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، «MiG-۲۳» یک جنگنده وحشتناک است و نیروی هوایی ایالات متحده هیچ جنگنده‌ای ندارد که بتواند از نظر تاریخی با آن برابری کند؛ نکته قوت برای خلبانان این جنگنده بود، قابلیت رهگیری فراتر از برد بصری (BVR) از سنسورهای قدرتمندتر روی جنگنده بود. علاوه بر این، این جنگنده دارای ارابه فرود قوی بود که آن را قادر می ساخت از باندهای کوتاه و دوردست استفاده کند.

MiG-۲۳ با وجود قدمتی که دارد به کار خود ادامه داده‌است. روس‌ها بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۵ ۵۰۰۰ ازهمه نوع آن را توسعه دادند و نیروی هوایی روسیه آنها را تا سال ۱۹۹۹ در خدمت نگه داشت. در همین حال، هنوز در زرادخانه‌های هوایی آنگولا، اتیوپی، کره شمالی و سوریه دیده می‌شود.

میگ روسی که هیچ کشوری دست رد به سینه آن نزد!

با وجود آنچه گفته شد اما MiG-۲۳ یک جنگنده صادراتی ارزان‌ بود و به همین دلیل تلاش و کنترل کیفیتی کافی را از سوی شوروی دریافت نکرد. MiG-۲۳ توسط هر کشور عضو پیمان ورشو و مشتریانی شامل الجزایر، کوبا، هند، کره شمالی و سوریه خریداری شد.

منبع: nationalinterest

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین