به گزارش زیرنویس، به دنبال تلفات بی‌سابقه ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز سه‌شنبه کشته شدن ۲۴ نظامی اسراییل در یک روز در غزه را «روزی وحشتناک» برای ارتش اسراییل توصیف کرد. گفتنی است که کاخ سفید به دلیل عدم ابراز نوع مشابهی از همدلی […]

به گزارش زیرنویس، به دنبال تلفات بی‌سابقه ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز سه‌شنبه کشته شدن ۲۴ نظامی اسراییل در یک روز در غزه را «روزی وحشتناک» برای ارتش اسراییل توصیف کرد.

گفتنی است که کاخ سفید به دلیل عدم ابراز نوع مشابهی از همدلی با مردم غزه در پی نسل کشی بیش از ۲۵۰۰۰ نفر در تجاوز نظامی اسراییل به غزه، آماج انتقادات قرار گرفته است.

جان کربی در ماه اکتبر / مهر در واکنش به کشتار شمار زیادی از فلسطینی‌ها از سوی رژیم اسراییل گفته بود: «جنگ همین است. بی‌رحمانه است، زشت است و پرآشوب است.»

از سوی دیگر، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان «جروزالیم پست» گزارش داد: کشته شدن ۲۱ نظامی اسراییلی در یک حادثه، موجب تشدید نگرانی‌ها نسبت به افزایش شدید تعداد کشته‌ها در این مرحله از جنگ خواهد شد.»

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز سه‌شنبه کشته شدن ۲۴ نظامی اسراییل در یک روز در غزه را «روزی وحشتناک» برای ارتش اسراییل توصیف کرد.

کاخ سفید به دلیل نشان ندادن نوع مشابهی از همدلی با مردم غزه بابت کشته شدن بیش از ۲۵۰۰۰ نفر در عملیات‌های نظامی اسراییل، آماج انتقادات قرار گرفته است.

جان کربی در ماه اکتبر در واکنش به کشته شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در جنگ گفته بود: «جنگ همین است. بی‌رحمانه است، زشت است و پرآشوب است.»

بامداد روز دوشنبه، وقوع انفجار مهیبی در شمال باریکه غزه، ۲۱ نظامی ارتش اسراییل را به کام مرگ فرو برد تا این روز به عنوان بدترین روز ارتش رژیم از زمان آغاز تجاوز زمینی در غزه ثبت شود.

«دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش صهیونیستی درباره چگونگی هلاکت این نظامیان گفته که نیروهای فلسطینی ابتدا با گلوله آر.پی.جی یک تانک را منهدم کردند، سپس انفجار بزرگی در یک ساختمان دو طبقه که نظامیان صهیونیستی داخل یا کنار آن بودند رخ داد و تمامی ساختمان بر روی آن‌ها آوار شد.

در خبری مرتبط، سازمان رادیو و تلویزیون عبری (کان) نیز گفت که نظامیان اسراییلی در حال نصب مواد منفجر داخل ساختمان بودند تا آن را به طور کامل منهدم کنند، در همین حال نیروهای حماس از راه رسیده و با شلیک موشک‌های ضد زره به سمت ساختمان، باعث انفجار بزرگ و سپس ریزش تمامی ساختمان بر روی نظامیان اسراییل شدند.

با هلاکت ۲۴ نظامی مذکور، شمار تلفات ارتش اسراییل از ابتدای جنگ غزه طبق آمار ادعایی مقامات این رژیم به ۵۵۶ نفر افزایش یافت. همچنین طبق آمار ارتش اسراییل ۲۲۱ نظامی نیز از ابتدای آغاز عملیات زمینی در غزه کشته شده‌اند، گروههای مقاومت آمار تلفات اشغالگران را بسیار بیش از این می‌دانند.

منبع: مـهر