«تابناک با تو» –  در فصل سرما درد مفاصل و استخوان ممکن است بیشتر شود، اما علت این موضوع چیست؟ برای جلوگیری از درد مفاصل ابتدا باید علت بروز درد را بدانید. چرا در زمستان درد مفاصل بیشتر میشود؟ با آغاز فصل سرما و کاهش دمای هوا بسیاری از افراد، از درد مفاصل و استخوان شکایت […]

دلایل افزایش درد مفاصل در هوای سرد زمستان

۵ دلیل افزایش درد مفاصل در هوای سرد زمستان (برترین ها)«تابناک با تو» –  در فصل سرما درد مفاصل و استخوان ممکن است بیشتر شود، اما علت این موضوع چیست؟ برای جلوگیری از درد مفاصل ابتدا باید علت بروز درد را بدانید.

چرا در زمستان درد مفاصل بیشتر میشود؟

با آغاز فصل سرما و کاهش دمای هوا بسیاری از افراد، از درد مفاصل و استخوان شکایت می‌کنند، اما علت درد مفاصل در زمستان چیست؟ چرا درد پا و استخوان در فصل زمستان بیشتر است.

کاهش دما

با سرد شدن هوا، افت و تغییر در فشار هوا موجب انبساط تاندون‌ها، ماهیچه‌ها و بافت‌های اطراف شده و احساس درد و سفتی در عضلات و مفاصل حس خواهد شد. مشکل درد مفاصل در هوای سرد بیشتر در افراد دچار مشکل آرتریت به وجود می‌آید. همچنین با سردی هوا مایع سینوویال مفصل غلیظ شده و نمی‌تواند باعث روغن‌کاری مفاصل شود و در نتیجه هنگام حرکت دادن مفصل، درد بیشتری احساس خواهد شد.

۵ دلیل افزایش درد مفاصل در هوای سرد زمستان (برترین ها)

کم شدن ویتامین D

در زمستان بخاطر کمبود نور خورشید سطوح ویتامین D بدن کاهش می‌یابد. ویتامین D برای جذب کلسیم، یک ماده معدنی حیاتی برای حفظ استخوان‌های قوی، ضروری است. افرادی که ویتامین D کافی ندارند ممکن است درد مکرر استخوان، ضعف عضلانی و افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان را به ویژه در ماه‌های زمستان تجربه کنند.

اختلال جریان خون

با سرد شدن هوا گردش خون دچار اختلال شده و کاهش می‌یابد. هنگامی که خون به درستی گردش نمی‌کند، اکسیژن و مواد مغذی نمی‌توانند به طور موثر به بافت‌ها برسند، که این وضعیت می‌تواند منجر به سفتی و گرفتگی، درد در پاها، بازو‌ها و دست‌ها شود. این نوع درد در پا‌ها اغلب هنگام نشستن یا ایستادن طولانی مدت بدتر می‌شود.

غمگینی یا افسردگی فصلی

افسردگی فصلی اغلب با فرا رسیدن سرمای فصل پاییز شروع می‌شود و تا آغاز گرما و رطوبت فصل بهار ادامه می‌یابد. آب و هوای سرد تاثیر منفی بر خلق و خوی افراد داشته و سطح تحمل درد کاهش پیدا می‌کند، به همین دلیل بسیاری از افراد در زمستان بیشتر دچار درد می‌شوند.

۵ دلیل افزایش درد مفاصل در هوای سرد زمستان (برترین ها)

بی تحرکی

در زمستان و با سرد شدن هوا تحرک کاهش یافته و نشستن‌های طولانی باعث سفت و خشک شدن مفصل زانو می‌شود. خشک شدن زانو باعث محدود شدن حرکات زانو می‌شود و این افراد حین حرکت زانو، ایستادن، نشستن و… با درد‌های شدیدی همراه هستند.

منبع: برترین‌ها

+