به گزارش زیرنویس، “میثم جعفرزاده” در حاشیه « نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران» ضمن ارزیابی مثبت از میزان پیشرفت طرح جهاد آبرسانی در نقاط مختلف کشور،گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم موضوع طرح جهاد آبرسانی به عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت وزارت نیرو مطرح و در دستورکار قرار […]

به گزارش زیرنویس، “میثم جعفرزاده” در حاشیه « نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران» ضمن ارزیابی مثبت از میزان پیشرفت طرح جهاد آبرسانی در نقاط مختلف کشور،گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم موضوع طرح جهاد آبرسانی به عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت وزارت نیرو مطرح و در دستورکار قرار گرفت.

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اشاره به هدف‌گذاری آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در سایه پیشرفت این طرح، افزود: طرح جهاد آبرسانی یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور محسوب می‌شود و با گستردگی جغرافیایی در سراسر کشور همراه است.

وی از پیشرفت ۴۵ درصدی طرح جهاد آبرسانی در کشور خبر داد و گفت: تاکنون این طرح جهادی در ۳۰۰۰ روستای کشور به مرحله اجرا رسیده و تکمیل شده است.

جعفرزاده پیشرفت طرح جهاد آبرسانی در روستاهای کشور را در رفع تنش آبی بسیار موثر دانست و افزود: برای پیشبرد طرح جهاد آبرسانی در روستاهای کشور  تا پایان دولت سیزدهم اعتباری بالغ بر ۳۰هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با بیان اینکه در تلاش هستیم شاخص کیفی آب شرب در روستاهای کشور را به ۹۰ درصد ارتقا دهیم، به فعالیت مجمع خیرین آبرسان کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون آبرسانی بیش از ۱۲۰۰ روستا به همت مجمع خیرین آبرسان صورت گرفته است و همکاری مرکز جهاد آبرسانی و این مجمع به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

جعفرزاده با اشاره به حضور پررنگ شرکت‌های دانش‌بنیان در این دوره از نمایشگاه صنعت آب کشور افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی محدود کشور، لازم است با برنامه‌ریزی و هدفگذاری‌های مناسب و نیز پیاده سازی مدل‌های نوین مدیریتی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان با کاهش مصرف آب، بیشترین بهره را از این منابع داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان از ظرفیت و دانش شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید، احصاء و انتقال آب و به طور کلی در صنعت آب کشور بهره‌مند شد و بی‌تردید شاهد اثرات و نتایج ارزشمندی در این زمینه خواهیم شد؛ بر همین اساس نمایشگاه نوزدهم صنعت آب در این زمینه موثر خواهد بود.

 

منبع خبر: رکنـا