کارشناس والیبال ایران معتقد است تیم ملی زمان زیادی از دست داده و اگر بهترین مربی دنیا هم به تیم ملی بیاید دیگر فایده ندارد و شانس صعود به المپیک بسیار کمتر از قبل خواهد بود.

 

فرهاد نفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط تیم ملی والیبال و پروسه انتخاب سرمربی گفت: کسانی که متولی و در رأس کار هستند تا چند روز پیش می‌گفتند نباید در انتخاب سرمربی تیم ملی عجله کنیم، به خاطر اینکه آن‌ها رئیس هستند ما مجبور به پذیرش حرف آن‌ها شدیم. الان دوباره همان کسانی که در رأس کار هستند می‌گویند باید زودتر تکلیف سرمربی تیم ملی را مشخص کنیم که باز هم چون این افراد در رأس کار هستند ما باید حرف آن‌ها را بپذیریم!

وی گفت: اگر مسئولان فدراسیون به دنبال صعود تیم ملی به المپیک بودند باید خیلی زودتر از این‌ها برای سر و سامان گرفتن این تیم برنامه‌ریزی می‌کردند. در واقع زمان انتخاب سرمربی تیم ملی بعد از انتخابی المپیک بود. الان هم اگر بهترین مربی دنیا برای تیم ملی انتخاب شود دیگر فایده‌ای ندارد چرا که تیم ملی زمان زیادی از دست داده و هیچ شانسی برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ندارد.

کارشناس والیبال ایران تأکید کرد: اگر یک مربی بادانش و به روز برای والیبال ایران انتخاب کنند، تنها باعث می‌شود تیم ملی در المپیک ۲۰۲۸ یکی از تیم‌های صعودکننده باشد، اما اگر فکر کنیم مربی خوب انتخاب می‌شود و سال آینده تیم در لیگ ملت‌ها جواز حضور در المپیک پاریس را به دست می‌آورد، تنها یک خیال خوش است.

نفرزاده در ادامه گفت: الان تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص نیست هر مربی هم که جذب شود چطور می‌تواند بازیکنان را به اردوی تیم ملی دعوت کند؟! مگر بازی‌های لیگ را دیده که از دل آن بازیکن انتخاب کند؟ زمانی که سرمربی جذب شود دو تا سه هفته بعد از آن لیگ ملت‌ها برگزار می‌شود، در کجای دنیا یک مربی در مدت زمان کوتاه از بازیکنان شناخت و آن‌ها را انتخاب می‌کند.

وی تأکید کرد: اگر بعد از مسابقات انتخابی المپیک سرمربی تیم ملی یا ایرانی یا خارجی انتخاب می‌شد، مسابقات لیگ را دنبال می‌کرد و با برنامه‌ریزی بازیکنان را به اردوی تیم ملی دعوت می‌کرد. لژیونرها هم به اردو می‌آمدند و برنامه‌ریزی را شروع می‌کردند.

نفرزاده عنوان کرد: اما الان زمان زیادی از دست رفته و توجیه آقایان هم این است که لژیونرها نیستند و ما نباید عجله کنیم. مگر در سال‌های گذشته شاهد نبودیم چند لژیونر از حضور در تیم ملی خودداری کردند. این حرف‌ها بهانه‌ای بیش نیست که مسئولان فدراسیون پشت آن‌ها پنهان می‌شوند.

کارشناس والیبال با بیان اینکه والیبال ایران بعد از المپیک ریو افت کرد، خاطرنشان کرد: از بعد از المپیک ریو والیبال ایران سیر نزولی پیدا کرد اما آقایان نخواستند افت تیم ملی را ببینند. نتیجه آن هم این شد که والیبال روز به روز افت کرد.

وی ایران در مورد انتخاب سعید معروف به عنوان سرمربی تیم ملی اظهارداشت: من همچنان معتقدم سعید معروف جز بهترین بازیکنان حال حاضر والیبال ایران است که باید او را حفظ کنیم. سعید همچنان می‌تواند به عنوان بازیکن به تیم ملی کمک کند، نه اینکه به عنوان مربی به تیم ملی اضافه شود.

نفرزاده تأکید کرد: در کجای دنیا فردی با شرایط سعید هدایت یک تیم بزرگ را برعهده گرفته است؟ تمام والیبالیست‌هایی که روزی بازیکن بزرگ و مطرح بودند پله پله هدایت یک تیم را برعهده گرفتند. بازیکنی در سطح سعید معروف باید حفظ شود، اگر در همین لیگ ملت‌ها تیم شکست خورد و نتوانست به المپیک صعود کند آن وقت تکلیف معروف چه خواهد شد؟ ما نباید آینده معروف را خراب کنیم.

منبع: مـهر