به گزارش زیرنویس به نقل از القدس العربی، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن به دنبال تشدید حملات متجاوزانه ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به مناطق تحت کنترل صنعا از اتباع آمریکایی و انگلیسی خواست که خاک یمن را طی مهلت ۳۰ روزه ترک کنند. وزارت خارجه دولت نجات ملی در نامه‌ای رسمی به پیتر هوکینز، هماهنگ کننده […]

به گزارش زیرنویس به نقل از القدس العربی، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن به دنبال تشدید حملات متجاوزانه ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به مناطق تحت کنترل صنعا از اتباع آمریکایی و انگلیسی خواست که خاک یمن را طی مهلت ۳۰ روزه ترک کنند.

وزارت خارجه دولت نجات ملی در نامه‌ای رسمی به پیتر هوکینز، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن خواستار خروج همه اتباع و کارکنان با هویت انگلیسی و آمریکایی از یمن ظرف حداکثر ۳۰ روز از زمان ابلاغ رسمی این نامه شد.

در ابلاغیه وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن خطاب به سازمان‌های بین‌المللی فعال در مناطق تحت کنترل صنعا آمده است: «همه سازمان‌ها و نهادهای خارجی با کادر نیروی انسانی خارجی مکلف به قطع همکاری با اتباع آمریکایی و انگلیسی در مأموریت‌ها و عملیات‌های خود در یمن هستند و طبق این ضوابط، اجازه استفاده از ملیت‌های آمریکایی و انگلیسی ندارند.»

گفتنی است که در شرایطی که یمن دچار بحران اقتصادی و انسانی ناشی از جنگ است، بسیاری از نیروهای انسانی تحت نظارت نهادهای بین‌المللی امدادرسانی و سایر سازمان‌های جهانی در یمن از اتباع آمریکایی و بریتانیایی هستند.

به نوشته القدس العربی، اولتیماتوم ۳۰ روزه جنبش انصارالله یمن به خروج فوری نیروهای آمریکایی و انگلیسی در راستای اقدام تلافی جویانه انصارالله ضد تداوم تجاوز نظامی ائتلاف آمریکایی انگلیسی به یمن صورت می‌گیرد.

اخراج افراد با تابعیت انگلیسی و آمریکایی در حالی صورت می‌گیرد که روز دوشنبه دولت این دو کشور دور جدیدی از حملات خود را علیه نیروهای انصارالله آغاز کردند. گفته شده این حملات با همراهی استرالیا، بحرین، کانادا و هلند انجام شده است.

پیش از این، ستاد فرماندهی تروریستی مرکزی آمریکا (سنتکام) امروز (چهارشنبه) در ادامه تجاوز نظامی به مناطق تحت سیطره صنعا در بیانیه‌ای از هدف قراردادن دو سکوی موشکی آماده پرتاب ارتش یمن به سمت اهدافی در دریای سرخ خبر داد.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مردم فلسطین، کشتی‌هایی را که حامل کالا برای رژیم صهیونیستی بودند را هدف قرار داده است.

پیش از این، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد یمن به مواضع دینی و انسانی خود در حمایت از مردم غزه ادامه می‌دهد و هدف قرار دادن کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی باشد را متوقف نخواهد کرد.

منبع: مـهر