به گزارش زیرنویس، سرهنگ جهان تاب رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به باز بودن همه راه های مواصلاتی استان از جمله هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر گفت: ترافیک هم اکنون در این مسیرها عادی و روان است. او با بیان اینکه سطح جاده های کوهستانی استان به دلیل بارش برف و باران لغزنده است […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ جهان تاب رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به باز بودن همه راه های مواصلاتی استان از جمله هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر گفت: ترافیک هم اکنون در این مسیرها عادی و روان است.

او با بیان اینکه سطح جاده های کوهستانی استان به دلیل بارش برف و باران لغزنده است از رانندگان خواست با رعایت سرعت مطمئنه در این مسیر‌ها تردد کنند و تجهیزات زمستانی بخصوص زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

سرهنگ جهان تاب گفت: رانندگان از توقف در جاده‌های کوهستانی استان بخصوص کندوان و هراز پرهیز کنند چرا که احتمال ریزش سنگ و رانش کوه در این جاده وجود دارد.

رئیس پلیس راه مازندران، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت: پلیس به‌ شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

مسافران و رانندگان می‌توانند برای آگاهی از آخرین وضعیت راه ها، انسداد‌ها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه کنند و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که از طریق سه محور چالوس، هراز وسوادکوه به پایتخت، جاده کیاسر به استان سمنان، رامسر به استان گیلان و گلوگاه به استان گلستان متصل می‌شود.

منبع خبر: رکنـا