گزارش متفاوت ایران‌خودرو؛ تولید سواری افت کرده؟
گزارش متفاوت ایران‌خودرو؛ تولید سواری افت کرده؟

ایرنا نوشت: در گزارش رسمی شرکت ایران‌خودرو به سازمان بورس، میزان تولید محصولات سواری این شرکت در ۱۰ ماه نخست امسال ۴۴۴ هزار و ۴۷۱ دستگاه اعلام شده است. این در حالی است که ایران‌خودرو در ۱۰ ماه نخست سال گذشته ۴۷۴ هزار و ۳۸۱ دستگاه سواری تولید کرده بود که به منزله کاهش ۶ درصدی […]

ایرنا نوشت: در گزارش رسمی شرکت ایران‌خودرو به سازمان بورس، میزان تولید محصولات سواری این شرکت در ۱۰ ماه نخست امسال ۴۴۴ هزار و ۴۷۱ دستگاه اعلام شده است.

این در حالی است که ایران‌خودرو در ۱۰ ماه نخست سال گذشته ۴۷۴ هزار و ۳۸۱ دستگاه سواری تولید کرده بود که به منزله کاهش ۶ درصدی (حدود ۳۰ هزار دستگاه) در سال جاری است.

بیشترین میزان کاهش تولیدات ایران‌خودرو مربوط به گروه پژو با ۵۷ هزار دستگاه کاهش (افت ۲۰ درصدی) و گروه سمند با بیش از ۱۰ هزار دستگاه کاهش تولید (افت ۱۸ درصدی) است.

گزارش متفاوت ایران‌خودرو؛ تولید سواری افت کرده؟

این در حالی است که مدیرعامل ایران‌خودرو در ابتدای امسال وعده افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو را داده بود.

کاهش تولید و عرضه خودرو از سوی ایران‌خودرو و سایپا یکی از عوامل افزایش قیمت در بازار خودرو طی هفته‌های اخیر عنوان شده است.

این در شرایطی است که تامین ارز برای واردات مواد اولیه و قطعات موردنیاز صنعت خودروسازی در کشور در سال جاری مطلوب بوده است.

محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی در هفته جاری در این زمینه تصریح کرد: از ابتدای سال تا پایان روز دوم بهمن ماه سال جاری برای صنعت خودرو ۶ میلیارد دلار تامین ارز انجام شده است که در تاریخ کشور بی سابقه بوده است.

منبع: اطلاعات انلاین