«محمد رئیس‌زاده» امروز (جمعه) در مراسم افتتاحیه پانزدهمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین، باتبریک ولادت حضرت علی(ع) افزود: موضوع تعرفه‌های سال آینده در جلسه شورای‌عالی بیمه مورد بررسی قرار گرفت و افزایشی حداقلی در حد ۴۶ درصد که کف درخواست جامعه پزشکی است، مورد تصویب قرار گرفت. وی ادامه داد: تصویب این میزان در سازمان […]

- افزایش تعرفه‌های پزشکی برای سال آینده مشخص شد

«محمد رئیس‌زاده» امروز (جمعه) در مراسم افتتاحیه پانزدهمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین، باتبریک ولادت حضرت علی(ع) افزود: موضوع تعرفه‌های سال آینده در جلسه شورای‌عالی بیمه مورد بررسی قرار گرفت و افزایشی حداقلی در حد ۴۶ درصد که کف درخواست جامعه پزشکی است، مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: تصویب این میزان در سازمان برنامه و بودجه و هیات وزیران، ابلاغ آن و جبران ۱۵ درصد کاسته شده از تعرفه سال جاری، کمترین انتظار ما است.

رئیس‌زاده افزود: از زحمات جامعه علوم آزمایشگاهی که چشمان بینا و نافذ جامعه پزشکی در تشخیص و درمان بیماری‌ها هستند و همین طور جامعه متخصصان اطفال که از نخستین لحظات حیات حافظ سلامت فرزندان این کشور هستند، قدردانی می‌شود.

رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی خاطرنشان‌کرد: اکنون با اعتماد ۱۰۰درصدی نسبت به نتایج آزمایش‌ها در تشخیص و درمان بیماران عمل می‌کنیم و باید مراقب این کیفیت بالا و این میزان اعتماد باشیم و نگذاریم این دستاورد و سایر دستاوردهای درخشان نظام سلامت ما از بین برود.

تعرفه‌های سال آینده در جلسه شورای‌عالی بیمه مورد بررسی قرار گرفت و افزایشی حداقلی در حد ۴۶ درصد که کف درخواست جامعه پزشکی است، مورد تصویب قرار گرفت.

وی، تصمیمات نسجیده و غیرکارشناسی برخی افراد را آسیب‌زننده به امروز و آینده مسیر پیشرفت و موفقیت جامعه پزشکی برشمرد و گفت: این گونه تصمیمات به‌طور قطع با کاهش کیفیت آموزش پزشکی، در آینده به خود این افراد و نزدیکان آنان آسیب خواهد زد. باید پیش از اینکه تصمیمات آنها به خودشان و همه مردم ایران آسیب بزند به خود بیایند و مسیر را اصلاح کنند.

به گفته رئیس‌زاده، ریشه و بُن‌مایه همه دستاوردهای چهار دهه اخیر، نیروی انسانی است و نمی‌توان بدون توجه به کیفیت آموزش نیروی انسانی و برطرف کردن مشکلات آنان اعم از مشکلات معیشتی و اقتصادی و برطرف کردن فشارهای روحی آنان انتظار عملکرد درخشان داشت.

رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی از همه اعضای جامعه پزشکی و انجمن‌های علمی درخواست کرد نهایت تلاش خود را برای آگاه‌سازی مسوولان از خطرات پیش رو انجام دهند و گفت: آن زمانی که اعضای جامعه پزشکی فقط به کار خود متمرکز و مطمئن بودند مسوولان به فکر آنان هستند، گذشته است و اکنون خود باید نقش فعالی در حفظ مسیر پیشرفت پزشکی و خدمت به مردم ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه همه اعضای جامعه پزشکی کشور در همه حال سلامت مردم است، گفت: باوراندن این حرف در شرایط فعلی سخت است. با کلیدواژه تعارض منافع که در برخی موارد اسم رمز شکستن ساختار تنومند جامعه پزشکی است، دلسوزان و صاحب نظران حوزه سلامت را به عقب می‌رانند.

رئیس‌زاده با اشاره به سالروز درگذشت «محمد قریب» استاد علم و اخلاق و از بنیانگذاران مرکز طبی اطفال، ابراز امیدواری کرد که بیمارستان مرکز طبی اطفال به نام دکتر قریب نامگذاری شود.

۲۳۳۲۱۷

منبع: خبـرآنلاین