نئوم در یک اعلامیه دیگر، جدیدترین شگفتی خود یعنی اکویلم (Aquellum) را معرفی کرد؛ تجربه‌ای لوکس در کوه‌های عربستان سعودی که یک شهر هوشمند ۵۰۰ میلیارد دلاری است! هیئت‌مدیره نئوم اخیراً از توسعه منطقه‌ای لوکس و چند میلیارد دلاری رونمایی کرد که پس از تکمیل، ۳۳ برابر نیویورک خواهد بود. نئوم در بیانیه خود، اکویلم […]

 نئوم در یک اعلامیه دیگر، جدیدترین شگفتی خود یعنی اکویلم (Aquellum) را معرفی کرد؛ تجربه‌ای لوکس در کوه‌های عربستان سعودی که یک شهر هوشمند ۵۰۰ میلیارد دلاری است!

هیئت‌مدیره نئوم اخیراً از توسعه منطقه‌ای لوکس و چند میلیارد دلاری رونمایی کرد که پس از تکمیل، ۳۳ برابر نیویورک خواهد بود.

بن‌سلمان از شهر هوشمند دیگری پرده برداشت

نئوم در بیانیه خود، اکویلم (Aquellum) را یکی‌شدن فناوری‌های پیشرفته، معماری آوانگارد و مفهومی آینده‌نگر توصیف می‌کند که با طیفی از تجربیات نوآورانه، به مهمانان نوید طعمی فراگیر از زندگی آینده را می‌دهد. این پروژه به‌عنوان گواهی بر تعهد نئوم برای پیشبرد و جابه‌جایی مرزهای طراحی و ساخت‌وساز معمولی است.

شگفتی پنهان

اکویلم در امتداد خط ساحلی خلیج عقبه واقع شده و در یک رشته‌کوه به ارتفاع ۴۵۰ متر پنهان مانده است. این شهر به صورت یکپارچه با محیط طبیعی ادغام می‌شود و یک اکوسیستم مدرن در طبیعت ایجاد می‌کند. از این رو، آماده است تا چشم‌انداز زندگی معاصر را دوباره تعریف کند.

برای دسترسی به این اقامتگاه مدرن، بازدیدکنندگان سفر خود را از یک اسکله شناور آغاز می‌کنند. آن‌ها سوار یک کشتی با طراحی خاص، می‌شوند و از طریق یک کانال زیرزمینی مخفی سفر می‌کنند که جامعه‌ای پنهان را نشان می‌دهد و نوید یک سفر حسی خارق‌العاده را به مسافران می‌دهد. هنگامی که داخل شهر هستید، تجربه سفری عمودی به ارتفاع ۱۰۰ متر در انتظار شماست.

آن طور که وب‌سایت نئوم اعلام کرده، اکویلم از بیرون نامرئی است. این دنیای پنهان با تخیل بی‌حدوحصر هدایت می‌شود و اصول معماری را وارونه می‌کند تا با طبیعت ادغام شود. هدف جامعه زیرزمینی دیجیتالی اکویلم، ایجاد سرزندگی و ارتباط متقابل از طریق ترکیبی بی‌نظیر از اقامتگاه‌ها، هتل‌ها، آپارتمان‌ها، خرده‌فروشی‌ها، مراکز تفریحی و سرگرمی‌های نوآورانه است.

در این شهر، مهمان‌نوازی، هنرها، رویدادها، خرید و غذاخوری به هم متصل می‌شوند و تجربه‌ای جامع برای ساکنان و بازدیدکنندگان به‌طور یکسان فراهم می‌کنند.

نوآوری در مرکز توجه

فضایی خاص در اکویلم که به نام ژنراتور (The Generator) شناخته می‌شود، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی منحصربه‌فردی را برای مبتکران و متفکران خلاق در خود جای داده است که به‌عنوان پلتفرمی برای آینده عمل می‌کند و اکویلم را به‌عنوان قطبی برای پیشرفت‌های فناوری قرار می‌دهد.

علاوه بر این، سیستم حمل و نقل داخلی دسترسی آسان به طبقات بالا را فراهم و ساکنان و بازدیدکنندگان را به‌طور یکپارچه به خانه‌ها و هتل‌هایشان منتقل می‌کند. روی پشت بام دارای باغ‌هایی است که با مناظر ساحلی خیره‌کننده، لایه‌ای از تجمل را به این پروژه رؤیایی اضافه می‌کند.

نئوم برای نمایش تعهد خود به حفاظت و نوآوری، اکویلم (Aquellum) مکان ساحلی خود را گسترش می‌دهد. این توسعه جدید به دنبال اعلامیه‌های اخیر Leyja، Epicon، Siranna، Utamo و Norlana است که نشان‌دهنده تعهد نئوم به مقاصد گردشگری پایدار در خلیج عقبه است.

تجارت نیوز

+