معرفی برترین‌های المپیاد دانش آموزی نانو  در روز ۲۲ مرداد
معرفی برترین‌های المپیاد دانش آموزی نانو  در روز ۲۲ مرداد

اختتامیه چهاردهمین المپیاد دانش آموزی نانو و معرفی برترین‌های این دوره در روز ۲۲ مرداد ماه برگزار می‌شود.

به گزارش زیرنویس، به نقل از ستاد نانو، مرحله نهایی چهاردهمین المپیاد دانش آموزی نانو از روز ۱۰ مرداد آغاز به کار کرد و تا روز ۲۲ مرداد ماه ادامه دارد. این دور به همت باشگاه نانو و زیر نظر باشگاه دانش‌پژوهان جوان در محل آزمایشگاه‌های جامع دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شده است.

تهیه نانوژل‌هابرای استفاده در درمان سرطان درالمپیاد دانش آموزی نانو

پس از برگزاری آزمون سراسری مرحله دوم چهاردهمین المپیاد دانش آموزی نانو ، ۴۱ نفر از داوطلبان به مرحله نهایی راه پیدا کردند. چالش اصلی این دوره تهیه نانوژل‌های دارورسان کیتوسان برای استفاده در درمان سرطان است و دانش‌آموزان با راهنمایی چهار استاد با همراهی پنج استادیار، در محیط آزمایشگاه این نانوژل‌ها را تهیه می‌کنند و با کمک آنالیزهایی نظیر TEM، SEM، DLS، تست رهایش دارو، سمیت سلولی و تست آنتی اکسیدانی به بررسی خواص نانوژل ساخته شده و عملکرد آن در درمان سرطان می‌پردازند.

این دوره شامل ۲۰ ساعت کلاس آموزشی مجازی با موضوعاتی نظیر آشنایی با هیدروژل‌ها و روش‌های ژل شدن یونی، آشنایی با روش‌های جستجو در منابع علمی، آشنایی با روش‌های مشخصه‌یابی و تحلیل نتایج آنها و آزمون‌های زیستی برای بررسی خواص سرطانی پیش از شروع دوره می‌شود. این دوره به منظور آموزش مباحث تئوری و همچنین آمادگی دانش‌آموزان برای حضور در اردوی عملی است.

برای مشخص شدن رنگ مدال برگزیدگان نیز آزمون‌هایی در حین و پایان دوره اجرا خواهد شد و روز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه، برنامه اختتامیه و تقدیر از ۴۱ برگزیده المپیاد نانو با حضور جمعی از مدیران ستاد توسعه فناوری نانو، باشگاه دانش‌پژوهان جوان و آموزش و پرورش و همچنین خانواده دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

منبع:ایسنا