به گزارش زیرنویس به نقل از واشنگتن پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به رای دیوان بین‌المللی کیفری (لاهه) علیه رژیم صهیونیستی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم، اتهام نسل‌کشی را وحشتناک و شوکه‌کننده خواند و گفت که جنگ در غزه همچنان ادامه خواهد داشت. «جوآن دونوگو» قاضی دادگاه لاهه […]

به گزارش زیرنویس به نقل از واشنگتن پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به رای دیوان بین‌المللی کیفری (لاهه) علیه رژیم صهیونیستی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم، اتهام نسل‌کشی را وحشتناک و شوکه‌کننده خواند و گفت که جنگ در غزه همچنان ادامه خواهد داشت.

«جوآن دونوگو» قاضی دادگاه لاهه در جلسه صدور حکم درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی درباره وقوع نسل کشی در غزه، تاکید کرد: ما به شدت درباره ادامه کشته شدن غیرنظامیان در نوار غزه نگران هستیم.

نتانیاهو در واکنش به این حکم، گفت: همچنان به آنچه برای دفاع از خود و مردم‌مان ضروری می‌دانیم، ادامه خواهیم داد.

وی مدعی شد: آمادگی دادگاه برای بحث درباره جنایات جنگی اسراییل لکه ننگی است که تا نسل‌ها پاک نخواهد شد. اسراییل حق دارد از خودش دفاع کند.

لازم به ذکر است که جوآن دونوگو قاضی دادگاه لاهه گفت: ما موضوع نسل‌کشی مطرح شده علیه اسرائیل را رد نمی‌کنیم. گزارش‌های بین‌المللی تاکید دارد که غزه به مکانی برای مرگ و ناامیدی تبدیل شده است. دادگاه درباره وقوع نسل کشی و یا عدم آن (از سوی اسرائیل) در شرایط کنونی تصمیمی نگرفته است اما درباره امکان وقوع نسل کشی تصمیم گیری خواهد کرد. ما حق فلسطینیان در غزه برای مصون ماندن از اقدامات نسل کشی را مورد تأیید قرار می‌دهیم. اسراییل باید تدابیر لازم به منظور حصول اطمینان از عدم وقوع کشتار انسان‌ها یا آسیب رساندن شدید به آنها را اجرایی کند. دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است آسیبی که به غیر نظامیان در نوار غزه وارد شده، در سطح جنایت جنگی است. براساس حکم دادگاه لاهه، ی باید تدابیر قانونی بین المللی را به اجرا گذاشته و فوراً از عدم ارتکاب موارد نقض کننده (حقوق بشر) از سوی ارتش اسراییل اطمینان حاصل کند.

خبرنگار الجزیره گفته است که دادگاه لاهه تقریباً درباره همه مواردی که علیه رژیم صهیونیستی در شکایت آفریقای جنوبی مطرح شده بود، رای داده و تنها به موضوع لزوم برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه ورود نکرده است. یک کارشناس حقوقی نیز در گفت‌وگو با الجزیره، تصمیمات دادگاه لاهه را پیروزی ملت فلسطین خطاب کرد.

منبع: مـهر