به گزارش زیرنویس به نقل از سی‌ان‌ان، فیلیپ لازارینی، کمیسر عالی آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد می‌گوید پس از آنکه مقامات اسرائیلی مدعی شدند که چند تن از کارکنان این آژانس در غزه در عملیات هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حماس علیه رژیم صهیونیستی مشارکت داشتند، این کارکنان را اخراج کرده است […]

به گزارش زیرنویس به نقل از سی‌ان‌ان، فیلیپ لازارینی، کمیسر عالی آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد می‌گوید پس از آنکه مقامات اسرائیلی مدعی شدند که چند تن از کارکنان این آژانس در غزه در عملیات هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حماس علیه رژیم صهیونیستی مشارکت داشتند، این کارکنان را اخراج کرده است تا جریان کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه همچنان تداوم یابد؛ بعد از این اتفاق، آمریکا کمک‌های خود به سازمان ملل را به حالت تعلیق درآورد!

لازارینی مدعی شد که تل‌آویو اطلاعاتی درباره مشارکت چند نفر از کارکنان آنروا در عملیات طوفان‌الاقصی ارائه کرده است. به گفته وی، تحقیقات درباره این ادعا آغاز شده است و در صورت اثبات، این افراد تحت پیگرد کیفری قرار خواهند گرفت. همچنین لازارینی گفته که این تصمیم را برای حفظ توانایی سازمان مبب جهت کمک‌رسانی به غزه اتخاذ کرده است.

نکته قابل تأمل این است که تمام این تحولات ظرف چند ساعت پس از صدور حکم دیوان بین‌المللی کیفری (لاهه) علیه رژیم صهیونیستی، اتفاق افتاده است!

لازارینی گفت: این اتهامات غافلگیرکننده در حالی مطرح شده که حیات بیش از ۲ میلیون نفر در غزه به کمک‌های حیاتی که آژانس از آغاز جنگ تأمین کرده است، بستگی دارد.

در پی طرح این اتهامات، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به طور موقت «بودجه اضافی» آنروا را قطع خواهد کرد. مَت میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بر «لزوم تحقیقات جامع و سریع درباره این موضوع تاکید کرده است.»

میلر همچنین گفت که آمریکا برای کسب جزئیات بیشتر درباره این ادعا، با کابینه اسرائیل تماس برقرار کرده است و اعضای کنگره آمریکا نیز دراین‌باره توجیه شده‌اند.

منبع: مـهر