به گزارش زیرنویس، محمد امیدفر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، فعالیت این سامانه بارشی به صورت متناوب تا روز دوشنبه در استان ادامه می‌یابد و موجب بارش باران و برف، وزش باد گاهی به نسبت شدید و بروز مه شود. وی با بیان اینکه […]

به گزارش زیرنویس، محمد امیدفر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، فعالیت این سامانه بارشی به صورت متناوب تا روز دوشنبه در استان ادامه می‌یابد و موجب بارش باران و برف، وزش باد گاهی به نسبت شدید و بروز مه شود.

وی با بیان اینکه این سامانه تمام نواحی استان را دربر می‌گیرد، اظهار کرد: لغزندگی، یخبندان و اختلال در تردد به ویژه در جاده‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، احتمال سقوط بهمن و کولاک برف، رخداد تندبادهای لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی، خواستار احتیاط در ترددهای جاده‌ای و مناطق کوهستانی، صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم، اطمینان از سلامت فنی خودرو، آمادگی جهت نمک پاشی و برف روبی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی شد.

امیدفر ادامه داد: با توجه به احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک در اثر بروز تندبادهای لحظه‌ای، محکم کردن سازه‌های سبک، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

وی یادآور شد: تا اواخر امروز جوی به نسبت پایدار در استان حاکم بوده و در برخی نواحی به صورت محدود شاهد بروز کولاک خواهیم شد.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

منبع: مـهر