گربه سیاه رئال و بارسا رقیب برانکو شد
گربه سیاه رئال و بارسا رقیب برانکو شد

به نظر می‌رسد از بین ۴ گزینه، سرمربی پرسپولیس انتخاب خواهد شد.

- گربه سیاه رئال و بارسا رقیب برانکو شد

نزدیک به یکماه از جدایی یحیی گل محمدی می گذرد ولی باشگاه پرسپولیس هنوز سرمربی جدید خود را نشناخته است. بعد از حذف تیم ملی عمان و جدایی برانکو، این مربی کروات بار دیگر به گزینه اصلی پرسپولیس برای هدایت این تیم تبدیل شد و گفت و گوهایی بین طرفین انجام شد. با این حال هنوز مشخص نیست که برانکو در سومین مذاکره خود چه پاسخی خواهد داد. اوسمار مربی برزیلی پرسپولیس که فعلا تمرینات این تیم زیرنظر او انجام می شود، یکی دیگر از گزینه‌هاست.

گزینه ای که درویش و بازیکنان پرسپولیس(به جز چند نفر) او را دوست دارند ولی اصلا هواداران پرسپولیس او را در جد سرمربیگری تیمشان نمی دانند و با انتخاب او مخالفند. به غیر از این دو نفر، دو مربی اسپانیایی هم مدنظر باشگاه پرسپولیس قرار دارد و صحبت‌هایی هم برای آمدن این دو به ایران انجام شده است. یکی از آن‌ها پاکو لوپس اسپانیایی و ۵۶ ساله است که تا دو ماه قبل سرمربی گرانادا بود و در ۱۴ بازی این تیم را هدایت کرد. لوپس با گرانادا به لالیگا آمد و نیم فصل اول لالیگای فصل جاری هدایت این تیم را برعهده داشت که تیمش در مصاف با بارسا ۲-۲ مساوی کرد اما به اتلتیکو مادرید ۳ بر یک باخت.

پاکو قبل از آن سه فصل سرمربی لوانته بوده و ۱۴۷ بار این تیم را هدایت کرده است اما قبل از آن در تیم‌های کوچک اسپانیایی آلکوینا، کارتاگنا، بنیدورم و تیم‌های دوم و سوم باشگاه ویارئال سرمربیگری کرده است.

در دوران حضور این مربی در تیم لوانته او در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ یک پیروزی ۵ بر ۴ مقابل بارسلونا داشته، در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ با یک گل رئال مادرید را شکست داده، در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ تساوی ۳-۳ با بارسا را ثبت کرده و در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ نیز یک تساوی ۳-۳ مقابل رئال ماردید داشته هر چند در آن سه فصل شکست‌هایی هم مقابل غول‌های اسپانیایی داشته است. این مربی حاضر است با کادرفنی فعلی پرسپولیس کار کند ولی مشکل اصلی قیمت بالای او می باشد.

این مربی اعلام کرده برای یک فصل و نیم چیزی در حدود یک میلیون و دویست هزار دلار دستمزد می خواهد و از ابتدای فصل آینده هم دو دستیار او باید به تیم اضافه شوند که هر کدام دستمزدی ۱۵۰ هزار دلاری دارند. به این ترتیب لوپس اسپانیایی و دستیارانش  برای یک فصل و نیم فصل، یک میلیون و پانصد هزار دلار هزینه خواهند داشت. این درحالیست که باشگاه پرسپولیس تنها برای یک فصل و نیم می خواهد چیزی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار دلار هزینه کند و پرداختی بیشتر از این در توان باشگاه پرسپولیس نیست.

گزینه بعدی میگل آنخل لوتینا سرمربی ۶۶ ساله اسپانیایی است. این مربی که سابقه هدایت تیم‌های مطرحی چون سوسیه داد، ویارئال، نومانسیا، سلتاویگو، اوساسونا و اسپانیول را دارد، چند سالی است که در فوتبال ژاپن و تیم‌های مطرح این کشور حضور داشته و سابقه کار در فوتبال آسیا را دارد. گفتنی است دستمزد این مربی کمتر از لوپس است و به رقم مدنظر باشگاه پرسپولیس نزدیک تر است. با این حال گزینه اول پرسپولیس برانکو است و در صورتیکه این مربی کروات برای سومین بار پیشنهاد پرسپولیس را رد کند، این باشگاه به سراغ سایر گزینه‌ها خواهد رفت.

منبع: خبـر ورزشی