به گزارش زیرنویس،  سعید رضا شاهمرادی گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی، تعداد شرکت‌های دولتی که فعالیت دارند؛ خیلی کم است و عمده تولیدات را بخش خصوصی انجام می‌دهد. وی افزود: حجم فعالیتی که بخش دولتی در حوزه تجهیزات پزشکی دارد، آن قدر زیاد نیست که بخواهد به بخش خصوصی آسیب بزند. شاهمرادی ادامه داد: در […]

به گزارش زیرنویس،  سعید رضا شاهمرادی گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی، تعداد شرکت‌های دولتی که فعالیت دارند؛ خیلی کم است و عمده تولیدات را بخش خصوصی انجام می‌دهد.

وی افزود: حجم فعالیتی که بخش دولتی در حوزه تجهیزات پزشکی دارد، آن قدر زیاد نیست که بخواهد به بخش خصوصی آسیب بزند.

شاهمرادی ادامه داد: در اداره کل تجهیزات پزشکی، به دنبال مکانیزمی هستیم که در جایی که تولید کننده بخش خصوصی وجود دارد؛ بخش دولتی آن کالا را تولید نکند و سراغ تولید کالاهایی برود که بخش خصوصی فعال نیست و آسیب و ضرری به بخش خصوصی نمی‌زند.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غدا و دارو ، در واکنش به فعالیت هیأت امنای صرفه جویی در حوزه تجهیزات پزشکی، گفت: هیأت امنا در قالب واسطه برای تأمین نیازهای بیمارستان‌های دولتی فعالیت می‌کند و نقش بسیار مثبتی در این عرصه دارد.

شاهمرادی افزود: بیشتر خریدهای هیأت امنای صرفه جویی، از تولیدات داخل است و مشکلی را برای بخش خصوصی ایجاد نمی‌کند و بالعکس، با خرید تولیدات داخلی، از بخش خصوصی حمایت می‌کند.

منبع خبر: رکنـا