انتظار می‌رود اپل در خردادماه ۱۴۰۳ در کنفرانس WWDC از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی iOS 18 رونمایی کند. حالا در اولین نسخه بتای iOS 17.4 کدی یافت شده است که نشان می‌دهد اپل روی نسخه جدیدی از سیری با استفاده از فناوری مدل زبانی بزرگ کار می‌کند. در این کد به هوش مصنوعی مولد OpenAI […]

انتظار می‌رود اپل در خردادماه ۱۴۰۳ در کنفرانس WWDC از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی iOS 18 رونمایی کند. حالا در اولین نسخه بتای iOS 17.4 کدی یافت شده است که نشان می‌دهد اپل روی نسخه جدیدی از سیری با استفاده از فناوری مدل زبانی بزرگ کار می‌کند. در این کد به هوش مصنوعی مولد OpenAI نیز اشاره شده است.

سایت ۹to5Mac کدی در نسخه بتای iOS 17.4 یافته که در آن بخشی به نام SiriSummarization به‌چشم می‌خورد. در این کدها اسم OpenAI و ChatGPT نیز وجود دارد. به‌نظر می‌رسد که اپل برای آزمایش و مقایسه ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی خود ChatGPT را معیار قرار داده است.

نمونه‌های متعددی از دستورات هوش مصنوعی در بخش SiriSummarization در iOS 17.4 نیز وجود دارد. این دستورات شامل مواردی مانند «لطفاً خلاصه کنید»، «لطفاً به این سؤالات پاسخ دهید» و «لطفاً متن داده‌شده را خلاصه کنید» است.

مشاهده نشانه‌های هوش‌مصنوعی در سیری!

سیری به هوش مصنوعی مولد مجهز می‌شود

به‌نظر نمی‌رسد که ChatGPT ویژگی‌های هوش مصنوعی سیری را تقویت کند. درعوض اپل از آن به‌عنوان معیاری برای مقایسه مدل زبان بزرگ خود (LLM) استفاده می‌کند. برای مثال، بخش SiriSummarization می‌تواند با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی، خلاصه‌سازی انجام دهد. درواقع اپل از مدل‌های هوش مصنوعی خود برای تقویت این بخش بهره می‌برد و سپس نتایجش را با نتایج ChatGPT مقایسه می‌کند.

اپل ظاهراً درحال آزمایش چهار مدل مختلف هوش مصنوعی ازجمله AjaxGPT داخلی خود است. این کد نشان می‌دهد که اپل درحال آزمایش دو نسخه AjaxGPT است، یکی از این مدل‌ها درون گوشی پردازش می‌شود و دومی این‌طور نیست. علاوه‌براین، مدل‌ هوش مصنوعی FLAN-T5 نیز در کدهای iOS 17.4 وجود دارد.

این یافته‌ها نشان می‌دهند که اپل تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است تا مدل‌های زبانی بزرگ را به iOS بیاورد. هفته گذشته فایننشال تایمز نیز در گزارشی گفته بود که اپل درحال کار روی نسخه بعدی سیری با قابلیت‌هایی شبیه به ChatGPT است.

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین