شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک با شکایتی از سوی همسر کارگری که جمجمه‌اش در جریان نقص موتور موشک سال ۲۰۲۲ شکسته شد، مواجه است. پیش از رویترز حداقل ۶۰۰ جراحت محل کار (که قبلاً گزارش نشده بود) در شرکت موشک ماسک ثبت کرد: له شدن دست و پا، قطع عضو، برق گرفتگی، جراحات […]

شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک با شکایتی از سوی همسر کارگری که جمجمه‌اش در جریان نقص موتور موشک سال ۲۰۲۲ شکسته شد، مواجه است.

پیش از رویترز حداقل ۶۰۰ جراحت محل کار (که قبلاً گزارش نشده بود) در شرکت موشک ماسک ثبت کرد: له شدن دست و پا، قطع عضو، برق گرفتگی، جراحات سر و چشم و یک مورد مرگ.

همسر این کارگر هفته گذشته به نمایندگی از شوهرش که بیش از ۲ سال در کما به سر می برد، این شکایت را در دادگاه ایالتی لس آنجلس، کالیفرنیا تسلیم کرد.

این شخص زمانی که بخشی از موتور V۲ رپتور در حین آزمایش فشار در تاسیسات اسپیس ایکس در هاثورن کالیفرنیا شکست، مجروح شد. این قسمت پوشش مجموعه کنترل کننده سوخت، به سر تکنسین اسپیس ایکس فرو رفت و جمجمه او را شکست.

کارمندان سابق اسپیس ایکس که با این حادثه آشنا بودند گفتند که این حادثه نشان دهنده مشکلات سیستمیک در اسپیس ایکس است.

به کما رفتن کارگر بیچاره هنگام آزمایش موشک

این منابع گفتند که به مدیران ارشد سایت هاثورن بارها در مورد خطرات ناشی از توسعه موتور و آزمایش قطعات هشدار داده شده است. به گفته کارمندان، بخشی که از کار افتاد و به کارگر برخورد کرد، نقصی داشت که قبل از آزمایش کشف شد، اما برطرف نشد.

اداره ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده که تاکنون به عنوان یک پیمانکار خصوصی فضایی به اسپیس ایکس ۱۱.۸ میلیارد دلار پرداخت کرده در مورد این شکایت اظهار نظر نکرد.

موتورهای رپتور اسپیس ایکس، انرژی استارشیپ را تامین می کنند، موشک نسل بعدی این شرکت که برای ارسال ماهواره ها و انسان ها به فضا طراحی شده است.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین