به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، با توجه به عزم فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام برای مبارزه با دوپینگ و اشاعه ورزش پاک، تعداد تست های دوپینگ اخذ در مسابقات آسیایی و جهانی ۲۰۲۳ به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرد. در همین راستا با اعلام فدراسیون جهانی نمونه دوپینگ ۵ ملی پوش […]

- مثبت شدن دوپینگ 5 ملی پوش پرورش اندام در مسابقات جهانی 2023

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، با توجه به عزم فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام برای مبارزه با دوپینگ و اشاعه ورزش پاک، تعداد تست های دوپینگ اخذ در مسابقات آسیایی و جهانی ۲۰۲۳ به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرد.

در همین راستا با اعلام فدراسیون جهانی نمونه دوپینگ ۵ ملی پوش کشورمان در مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان ۲۰۲۳ اسپانیا مثبت اعلام شد.

با توجه به اعلام اسامی ورزشکارانی که نمونه دوپینگ آن ها مثبت شده، در رده بندی برخی از دسته ها تغییراتی به وجود آمد که در همین راستا بهزاد تنگسیری موفق شد به عنوان اوورالی بادی بیلدینگ جهان دست پیدا کند و مسعود قدیریان در دسته ۱۰۰+ کیلوگرم بادی بیلدینگ به جایگاه دوم و مدال نقره رسید.

با این حال مثبت شدن نمونه های دوپینگ ۵ ملی پوش کشورمان خدشه ای به قهرمانی ایران در بخش تیمی مردان وارد نکرده و ایران در رده بندی جدید که بعد از خروج نام ورزشکاران با نمونه مثبت اعلام شده، با ۱۷۷ امتیاز در صدر ایستاده است.

گفتنی است؛ فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در همین راستا به ورزشکاران اعلام می دارد با توجه به قوانین سختگیرانه و جدیت فدراسیون جهانی در بحث مبارزه با دوپینگ لازم است که برای مسابقات آسیایی و جهانی سال ۲۰۲۴ قوانین مبارزه با دوپینگ را جدی گرفته و لیست مواد ممنوعه که از سوی آژانس جهانی ضددوپینگ اعلام شده را مطالعه نمایند.

همچنین فدراسیون بدنسازی نیز تلاش می نماید تا با افزایش دوره های آموزشی آنتی دوپینگ و افزایش تعداد تست ها در مسابقات داخلی در راستای کاهش نمونه های مثبت در میان ورزشکاران گام بردارد.

پایان پیام/

منبع: ایسـنا