آمریکا و چین در آستانه درگیری قرار دارند؟
آمریکا و چین در آستانه درگیری قرار دارند؟

ایرنا از “تاس” نوشت: بر اساس این بیانیه، سالیوان در دیدار خود با وانگ یی گفت که “اگرچه آمریکا و چین در رقابت هستند، اما هر دو کشور باید از انحراف این رقابت به سمت درگیری یا رویارویی جلوگیری کنند. “ در این بیانیه آمده است: «دو طرف در مورد مسائل جهانی و منطقه‌ای، از […]

- آمریکا و چین در آستانه درگیری قرار دارند؟

ایرنا از “تاس” نوشت: بر اساس این بیانیه، سالیوان در دیدار خود با وانگ یی گفت که “اگرچه آمریکا و چین در رقابت هستند، اما هر دو کشور باید از انحراف این رقابت به سمت درگیری یا رویارویی جلوگیری کنند. “

در این بیانیه آمده است: «دو طرف در مورد مسائل جهانی و منطقه‌ای، از جمله مسائل مربوط به جنگ روسیه علیه اوکراین، خاورمیانه، کره شمالی، دریای جنوبی چین و میانمار، گفتگو‌های صریح، اساسی و سازنده داشتند.»

علاوه بر این، سالیوان درباره «اهمیت حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان» با وزیرخارجه چین گفتگو کرده است.

به گزارش ایرنا، درحالی پکن درباره از سرگیری ملاقات وزیر خارجه این کشور با مشاور امنیت مالی آمریکا خبر می‌دهد که چین نسبت به خط مشی غرب به سرکردگی آمریکا انتقاد و آن‌ها را تحریک‌آمیز می‌خواند.

وزارت دفاع چین دیروز/پنجشنبه نسبت به عبور یک ناوشکن ارتش آمریکا در مورخ ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ از تنگه تایوان برای اولین بار پس از انتخابات در این جزیره را «مشکل‌آفرین و تحریک‌آمیز» خواند و اعلام کرد: کشتی‌های جنگی و هواپیما‌های آمریکا باعث مشکل آفرینی و اقدامات تحریک آمیز در مرز‌های چین شده‌اند و فعالیت‌های گسترده و بی‌شماری در آب‌ها و حریم هوایی اطراف این کشور انجام داده‌اند.

همچنین به گزارش نیوزویک؛ پکن، همزمان با افزایش تنش بین غرب و روسیه بر سر جنگ اوکراین، با انتقاد از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو و تحرکات اخیر این ائتلاف در آسیا، آن را به چین هراسی و برهم زدن صلح جهانی متهم کرد.

منبع: اطلاعات انلاین