به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، همزمان با ورود دلار به کانال جدید قیمتی، قیمت طلا و سکه نیز به یک کانال بالاتر پرید و شرایط جدیدی را در بازار تجربه کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که در آخرین معاملات دیروز، هر گرم طلای ۱۸عیار با قیمتی بالای ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، همزمان با ورود دلار به کانال جدید قیمتی، قیمت طلا و سکه نیز به یک کانال بالاتر پرید و شرایط جدیدی را در بازار تجربه کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در آخرین معاملات دیروز، هر گرم طلای ۱۸عیار با قیمتی بالای ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه امامی نزدیک به ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

این در حالی است که در آغاز معاملات دیروز ۲ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان هر گرم طلای ۱۸عیار و ۳۲ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان هر قطعه سکه امامی قیمت داشت.

بر همین اساس، در حال حاضر هر قطعه سکه امامی در بازار قیمتی در حدود ۳۳ میلیون و ۴۹۳ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار ۲ میلیون و ۸۰۴ هزار تومان دارد.

همراهی بازار طلا با ارز

محمد کشتی‌آرای، فعال بازار درباره وضعیت بازار طلا و سکه می‌گوید: برخلاف کاهش ۲۰ دلاری قیمت جهانی طلا، قیمت طلا و سکه در بازار با افزایش همراه شده که علت اصلی آن افزایش قیمت ارز است.

او با بیان اینکه افزایش قیمت ارز موجب افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه شده است، تصریح می‌کند: تقاضای اضافی و خریدهای هیجانی در بازار نداریم و روال عادی در معاملات طی می شود.

کشتی‌آرای البته این را هم گفت که با ورود سکه‌های جدید ضرب شده توسط بانک مرکزی به بازار، حباب سکه کاهش محسوسی خواهد داشت.

در این میان، معامله‌گران، اثر کاهشی سومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را در این بازار از دست رفته می‌دانند. در هفته‌های گذشته دو حراج شمش در مرکز مذکور برگزار شد و این اقدام باعث شد روند افزایشی قیمت دلار در بازار طلا تا حدودی خنثی شود.

کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند در صورتی که روند بازار ارز صعودی باشد، بازار طلا نیز با رشد قیمت دلار همراه می‌شود.

خرید سکه خطرناک شد/ پیش‌بینی مهم یک فعال بازار از قیمت طلا و سکه در بازار

آخرین قیمت‌ها در بازار

با این حال، آن‌طور که از روند بازار دیده می‌شود، کانال‌شکنی قیمت انواع سکه در بازار بوده است؛ به طوری هر قطعه سکه تمام بهار آزادی از کانال ۳۰ میلیون تومان عبور کرد و به ۳۰ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان رسید. نیم‌سکه نیز به قیمت ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به فروش رفت.

بنا به این گزارش، حباب سکه امامی در حال حاضر به ۶ میلیون و ۷۴۴ هزار تومان رسیده است که به باور تحلیلگران، خرید سکه در این شرایط کاملا پرریسک است.

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبـرآنلاین