به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، تمامی خودروها چه در بازار داخلی و چه خارجی و مونتاژی، با صعود قیمتی روبه‌رو هستند و ثبات یا افت قیمت به ندرت در بازار به چشم می‌خورد. تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: روز گذشته نرخ دلار در بازار آزاد باز هم افزایش یافت و به کانال ۵۶ هزار تومان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، تمامی خودروها چه در بازار داخلی و چه خارجی و مونتاژی، با صعود قیمتی روبه‌رو هستند و ثبات یا افت قیمت به ندرت در بازار به چشم می‌خورد.

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: روز گذشته نرخ دلار در بازار آزاد باز هم افزایش یافت و به کانال ۵۶ هزار تومان رسید. در چنین شرایطی که عرضه و تقاضای خودرو در بازار تغییر چندانی ندارند، صعود نرخ دلار در بازار آزاد همانند هر بازار دیگری می‌تواند فوراً روی بازار خودرو هم تأثیرگذار باشد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت افزایشی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی تقریباً در اغلب محصولات، افزایشی است.

کوییک دنده‌ای R سرانجام توانست با صعود ۱۰ میلیون تومان دیگر، وارد کانال ۴۰۰ میلیون تومانی شود. به این ترتیب یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای داخلی بازار پس از چند ماه ثبات قیمت با نرخ ۴۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G لوکس‌ترین سدان تولیدی سایپا هم از این افزایش قیمت جا نماند و با رشد چهار میلیون تومانی به نرخ ۶۶۸ میلیون تومان رسید.

دنا پلاس اتوماتیک یکی از سدان‌های نسبتاً لوکس و محبوب ایران خودرو هم با عبور از کانال ۹۰۰ میلیون تومان، خود را برای فتح قله یک میلیارد تومان آماده می‌کند. این خودرو نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون تومان گران‌تر شد و با ۹۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک V۲ نسخه کم‌آپشن‌تری نسبت به تارا اتوماتیک V۴ محسوب می‌شود و در نتیجه قیمت پایین‌تری هم دارد. این سدان اتومات یکی از بیشترین افزایش قیمت را در میان خودروهای داخلی دارد و با رشد ۲۰ میلیون تومانی روی کانال ۹۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

1

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز همانند داخلی‌های بازار با رشد همراه است.

جک J۴ آپشنال یکی از ارزان‌ترین خودروهای مونتاژی بازار به شمار می‌رود که افت قیمت هفته گذشته را جبران کرد و با صعود ۲۰ میلیون تومانی به نرخ ۸۶۰ میلیون تومان رسید.

چری آریزو ۵ توربوشارژ جدید هم یکی دیگر از خودروهای ارزان قیمت در بازار مونتاژی‌هاست. این سدان مدیران خودرو نسبت به روز گذشته ۳۰ میلیون تومان گران‌تر شد تا با نرخ یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان معامله شود.

فونیکس تیگو ۷ پرو کراس‌اوور مونتاژی مدیران خودرو هم رشد نسبتاً چشم‌گیری نسبت به روز گذشته دارد. این خودرو با رشد ۳۵ میلیون تومانی وارد کانال یک میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان شد.

فیدلیتی پرایم نیو پنج نفره کراس‌اوور محبوب بهمن موتور محسوب می‌شود که ۱۵ میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با یک میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

2

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

در حال حاضر قیمت خودرو از چند هفته گذشته تحت تأثیر دو عامل افزایش نرخ دلار و افزایش تقاضای نسبی، صعودی گزارش می‌شود. نرخ دلار طی چند هفته اخیر با رشد نسبتاً شدید شش هزار تومانی، از کانال ۵۰ هزار تومان تا ۵۶ هزار تومان در روز گذشته افزایش یافت و از سوی دیگر، میزان تقاضا نیز هرچند مشابه سال‌های گذشته نیست؛ اما به دلیل نزدیکی به بازار شب عید، رشد محسوسی را تجربه کرده است.

بنابراین در صورتی که نرخ دلار از روزهای آینده به ثبات رسیده یا کاهش یابد، می‌توان انتظار رکود بازار خودرو را داشت؛ اما اگر باز هم صعودی شود و به کانال‌های بالاتر برسد، قیمت‌ها همچنان در بازار خودرو افزایشی خواهد بود.

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبـرآنلاین