به گزارش زیرنویس،سیدمحمد حسین بلاغی در نشست خبری که صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد، دهه فجر را بهترین فرصت برای بازخوانی مبانی انقلاب اسلامی خواند و گفت: دهه فجر فرصت مغتنمی برای بررسی و عملکرد دستگاه های اجرایی است از این نظر که تا چه اندازه توانسته اند بر مبنای خواستگاه انقلاب اسلامی عمل نمایند. […]

به گزارش زیرنویس،سیدمحمد حسین بلاغی در نشست خبری که صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد، دهه فجر را بهترین فرصت برای بازخوانی مبانی انقلاب اسلامی خواند و گفت: دهه فجر فرصت مغتنمی برای بررسی و عملکرد دستگاه های اجرایی است از این نظر که تا چه اندازه توانسته اند بر مبنای خواستگاه انقلاب اسلامی عمل نمایند.

وی مبنای اصلی انقلاب اسلامی را فرهنگی خواند و افزود: فرهنگ تنفسگاه و محل رشد و نمو جوامع است و در واقع این فرهنگ است که می تواند جامعه ای را به اوج برساند یا به زیر بکشاند. انقلاب اسلامی ایران مهم ترین و معروف ترین انقلاب در طول تاریخی است.

بلاغی رشد فضایل فرهنگی و اجتماعی را از وظایف اداره کل ارشاد اسلامی خواند و ادامه داد: موظف هستیم بر مبنای خواستگاه انقلاب اسلامی کارهای فرهنگی و اسلامی را انجام دهیم و جامعه را به سوی تعالی سوق دهیم.

وی اصلی ترین کارکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر را تنظیم گری خواند و اظهارداشت: در یک سال گذشته سعی کرده ایم از جریان ها، هسته های مردمی و تشکل های فرهنگی و رسانه ای حمایت های لازم را داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: اگر حوزه فرهنگ و هنر و رسانه را به خود مردم بسپاریم، آن زمان است که موفق شده ایم فرهنگ را به دست صاحبان فرهنگ به جلو ببریم.

وی استان آذربایجان شرقی را به لحاظ تعداد رسانه جز پنج استان در کشور اول عنوان کرد و افزود: وظیفه اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی راهنمایی و پیشرانی این مجموعه ها است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه بسیاری از پروژه های روی زمین مانده دوباره جان گرفته اند ادامه داد: امسال ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های عمرانی خود جذب کرده ایم که با این مبلغ خواهیم توانست پنج پروژه را به اتمام برسانیم. به عنوان مثال پروژه واقع در ملکان اواخر کار است، پروژه هشترود کاملا احیا شده است.

وی از هزینه ۵۰ میلیارد تومان برای احیای مقبره الشعرا خبر داد و ادامه داد: برای اتمام کامل پروژه نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است اما در حال حاضر بعد از ۱۲ سال بالاخره وضعیت ظاهری آن سرو سامان گرفت؛ که در این راستا از مجموعه شهرداری نیز تشکر می کنیم. همچنین در چهار ماه آینده در موزه مقبره الشعرا نیز کار اساسی انجام خواهد گرفت.  

واگذاری ۵۲ پروژه به مجموعه های مردمی

بلاغی با بیان اینکه با شعار مردمی سازی فرهنگ، ۵۲ پروژه کلان را به مجموعه های مردمی سپردیم ادامه داد: در این حوزه چندین پروژه احیا شد که از جمله آن احیای نمایشگاه کتاب بود.

وی افزود: امسال ۳۸ رسانه جدید در استان مجوز فعالیت گرفته اند. همچنین رشد ۱۵ درصدی در حوزه مجوز کتاب داشته ایم که در این خصوص آذربایجان شرقی رتبه سوم را در کل کشور دارد و آذربایجان شرقی تنها استانی در کشور است که مجوز کتاب مستقیما در خود استان صادر می شود.

خبرنگار: فاطمه قلی پور گنجه لو

 

منبع خبر: رکنـا