عملکرد ضعیف آزادکاران در جام یاریگین و روس‌ها خطرناک‌تر از همیشه برای کشتی ایران
عملکرد ضعیف آزادکاران در جام یاریگین و روس‌ها خطرناک‌تر از همیشه برای کشتی ایران

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مسابقات کشتی آزاد جام یاریگین روز یکشنبه در روسیه به پایان رسید و محمدمبین عظیمی تنها مدال‌آور کشورمان در بین ۸ کشتی‌گیر اعزامی بود. وی در فینال مقابل ماگومد کوربانوف از روسیه باخت و به مدال نقره دست یافت.  ۷ کشتی و ۷ باخت به روس‌ها  تیم منتخب کشتی آزاد […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مسابقات کشتی آزاد جام یاریگین روز یکشنبه در روسیه به پایان رسید و محمدمبین عظیمی تنها مدال‌آور کشورمان در بین ۸ کشتی‌گیر اعزامی بود. وی در فینال مقابل ماگومد کوربانوف از روسیه باخت و به مدال نقره دست یافت. 

۷ کشتی و ۷ باخت به روس‌ها 

تیم منتخب کشتی آزاد در حالی راهی این جام شد که ملی‌پوشان عملکرد بسیار ضعیفی داشتند و هیچ کدام از آنها نتوانستند حتی به رده‌بندی هم راه پیدا کنند. بیشتر کشتی‌گیران در همان مبارزه نخست شکست خوردند و با توجه به عدم حضور رقیبان‌شان در فینال، کاری از پیش نبردند. 

در وزن ۶۵ کیلوگرم علی خرمدل در مبارزه اول مقابل گادجی مراد رشید اف دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از روسیه شکست خورد. در وزن ۷۴کیلوگرم عادل پناهیان در کشتی اول مغلوب ماگومد دیبیرگادجیف شد. در وزن ۸۶ کیلوگرم علی سوادکوهی مقابل آکایف از روسیه باخت. در وزن ۹۲ کیلوگرم مهدی حاجیلوئیان به مصاف مالاچدبیروف ازروسیه رفت شکست خورد. در وزن ۹۷ کیلوگرم ابوالفضل بابالو در مبارزه دوم در سرشاخ با کوتسیف از روسیه نتیجه را واگذار کرد. در وزن ۱۲۵ کیلوگرم سالار حبیبی در مبارزه دوم در مصاف با عبداله کوربانوف شکست خورد. 

سوادکوهی از غول‌کشی تا باخت مقابل حریف نه چندان مطرح روسی 

در این بین عملکرد علی سوادکوهی غیرقابل باور و پیش‌بینی بود. وی که طلای آسیا و برنز زیر ۲۳ سال جهان را در کارنامه دارد در جام جهانی ۲۰۲۲ به طلسم شکست‌ناپذیری جردن باروز پایان داد تا نام خود را در دنیای کشتی مطرح کند. وی با عملکردی درخشان در لیگ به وزن ۸۶ کیلوگرم آمد و خیلی‌ها امیدوار بودند در صورتی که حسن یزدانی نتواند به المپیک برسد او جایگزین خوبی خواهد بود. جام یاریگین اولین محک برون‌مرزی سوادکوهی بود اما او نتوانست از پس این آزمایش خوب بربیاید تا کار او در ادامه چرخه انتخابی سخت باشد. 

- عملکرد ضعیف آزادکاران در جام یاریگین و روس‌ها خطرناک‌تر از همیشه برای کشتی ایران

سوادکوهی در مبارزه اول خود در روسیه با آکایف حریفی از کشور میزبان ۵ بر ۴ شکست خورد و بدون نتیجه با این جام خداحافظی کرد. 

کدام کشتی‌گیر در چرخه نهایی با یزدانی سرشاخ می‌شود؟ 

در وزن ۸۶ کیلوگرم هادی وفایی‌پور به مسابقات رنکینگ جهانی زاگرب اعزام شد اما چون سر وزن نرسید، مبارزه نکرد. حالا باید کادر فنی درباره نفر اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا که سال آینده در بیشکک برگزار می‌شود تصمیم بگیر تا طبق چرخه تعریف شده نفر برتر با حسن یزدانی برای دوبنده ملی تلاش کند. 

روس‌ها خطرناک‌تر از همیشه در راه المپیک 

باتوجه به شکست کشتی‌گیران کشورمان مقابل روس‌ها هم در لیگ و هم در جام یاریگین زنگ خطری است برای کشتی ایران. با توجه به موافقت اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین‌المللی المپیک برای حضور روسیه در المپیک پاریس، عملکرد روس‌ها در رقابت‌های بین‌المللی حاکی از این است که آنها می‌توانند سد راهی برای ملی‌پوشان کشورمان در راه رسیدن به مدال المپیک باشند.

- عملکرد ضعیف آزادکاران در جام یاریگین و روس‌ها خطرناک‌تر از همیشه برای کشتی ایران

باید دید کادر فنی که مدت کوتاهی است کار را در دست گرفته برای مقابله با ورزشکاران روس و آمریکا به عنوان جدی‌ترین حریفان کشورمان، چه برنامه‌ای دارد. 

پایان پیام/





منبع: فارس